Legutóbb a Microsoft tíz esztendőre szóló licencszerződést írt alá az Ubitus nevű japán vállalattal, amelynek értelmében az Ubitus felhőalapú játékszolgáltatásában tíz évig lesznek elérhetők a Microsoft birtokában lévő videójátékok, köztük az Activision Blizzard felvásárlásával a redmondi céghez átkerülő programok. Cserébe a távol-keleti vállalat támogatja az Xbox-gyártó Activision Blizzard bekebelezésére tett ajánlatát.
Az Activision Blizzardot tavaly januárban több tíz milliárd dollárért felvásárolta a Microsoft, de az ügyletet a trösztellenes eljárások miatt még nem sikerült lezárni: a brit versenyhatóság előzetes jelentésében azonnal megállapította, hogy az akvizíció létrejötte fékezné a versenyt az ottani videójáték-piacon.
Hasonló aggályokat fogalmaztak meg az uniós és az amerikai felügyeleti szervek is. Bár a redmondi óriás azzal nyugtatta riválisait, hogy a birtokába jutott játékok nem lesznek Xbox- és Windows-exkluzívak, ezt versenytársai kétségbe vonták. A Sony, a Google anyavállalata (Alphabet) és a Nintendo azzal vádolta a Microsoftot,
hogy a Blizzard-sikertermékek, például a Call of Duty (COD) az üzlet lezárulása után más platformokon nem lesznek elérhetők.
Hogy az amerikai cég leszerelje a kritikusokat, felajánlotta a riválisainak, hogy az üzlet után minden platformon elérhető marad a Call of Duty és az Activision Blizzard mindegyik játéka. Így megállapodást kötött a Nintendóval és az Nvidiával is, amelynek értelmében tíz évig lesznek elérhetők a Microsoft birtokában lévő videójátékok a Nintendo konzoljain, valamint az Nvidia GeForce Now nevű felhőalapú játékszolgáltatásában.
A brit és az uniós felügyelet is április végén hoz végleges döntést, és míg az előbbi keményebb diónak bizonyulhat, addig az utóbbi a licencszerződésekhez kötötte a kedvező elbírálást, ezért a Microsoft a kisebb cégeket is igyekszik maga mellé állítani: a redmondiak a héten tíz évre szóló licencszerződést írt alá a 3 millió felhasználóval büszkélkedő Boosteroiddal, így ebbe a sorba illeszkedik az Ubitus is. Összehasonlításképpen: a szegmens egyik legnagyobb szereplőjének számító Nvidia felhőalapú játékszolgáltatását 20 millióan használják.
Ugyanakkor szakértők szerint a Microsoftnak nem éri meg korlátozni a COD elérhetőségét, már csak azért sem, mert a játékból több példányt adnak el a Sony konzolokra, mint az Xboxokra, így végső soron nem érné meg a felvásárlás. Maga Phil Spencer, a Microsoft játékdivízióért felelős igazgatója is arról beszélt augusztusban, hogy a jövőben egyre kevesebb exkluzív program jelenhet meg, mivel egyre kevésbé éri meg csak egy platformra játékot készíteni.
Aranytojást tojó tyúkra lelt a Warner Bros., letarolta a videójáték-piacot a Hogwarts LegacyA Warner Bros. zászlóshajója lehet a következő években a J. K. Rowling Harry Potter világán (Wizarding world) alapuló videójáték, a Hogwarts Legacy. A játék jó néhány rekordot megdöntött a megjelenése óta eltelt két hétben, illetve 850 millió dolláros bevételt is hozott a stúdiónak. A játék a kritikusok és a gamerek körében is hatalmas népszerűségnek örvend. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.