BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Os,Angeles,,California,,Usa,-,February,9,,2021:,Hands,Hold
os Angeles, California, USA - February 9, 2021: Hands hold a smartphone with Angry Birds game on the screen, illustrative edition

A Sega kebelezte be az Angry Birds játékok fejlesztőjét

Évekkel ezelőtt az Angry Birds volt a világ egyik legnépszerűbb mobiljátéka, azonban a franchise fénye megkopott, így a programot fejlesztő finn Rovio már több céggel is tárgyalt az eladásáról. Végül a japán Sega járt sikerrel.

Az Angry Birds mobiljátékokról ismert finn fejlesztő, a Rovio elfogata a japán Sega 706 millió eurós felvásárlási ajánlatát. A tokiói székhelyű cég részvényenként 9,25 eurót kínál a Rovióért, ami 19 százalékos prémiumot jelent a pénteki 7,775 eurós záróárhoz képest.

Os,Angeles,,California,,Usa,-,February,9,,2021:,Hands,Hold
os Angeles, California, USA - February 9, 2021: Hands hold a smartphone with Angry Birds game on the screen, illustrative edition
Fotó: Rustam Kholov

A Roviót 2003-ban alapították, az áttörést pedig 2009 hozta el számára, amikor piacra dobta az Angry Birds nevű játékát. Ebben a játékosoknak csúzlival kilőtt madarakkal kell elkapniuk a tojásaikat ellopó zöld disznókat. A program hatalmas sikert aratott és az egyik legnépszerűbb mobiljáték lett, ezért számtalan folytatást kapott az elmúlt 12 évben. A Rovio szerint ez volt az első mobiljáték, amit egymilliárdszor töltöttek le, sőt: 

a cég szerint tavaly az összes Angry Birds összesítve elérte az 5 milliárd letöltést.

Az eredeti játék sikerére építve filmek is készültek. A vállalat 2017 végén lépett tőzsdére, mivel abban reménykedtek, hogy ezzel segíthetik növekedési terveik megvalósulását. A Rovio azonban nem tudta megismételni az Angry Birds sikerét a következő játékaival, miközben az elmúlt években a kiöregedő franchise is háttérbe szorult a riválisok erősödésével – írja a Reuters.

Ehhez kapcsolódik, hogy tavaly a mobiljátékokra fordított kiadások globálisan 5 százalékkal, 110 milliárd dollárra csökkentek. Az esést több dolog is magyarázza: a járványvédelmi intézkedések feloldása után az embereknek kevesebb idejük maradt a játékra, az infláció és a megélhetési költségek emelkedése miatt pedig kevesebb pénzt fordítanak szórakozásra. Ráadásul az alkalmazásboltok adatvédelmi intézkedései is nehezítik a fejlesztők munkáját.

Sőt, általánosságban elmondható, hogy az elmúlt két évhez képest tavaly kevesebb videójátékot vásároltak, ezért a kiadók költségcsökkentésekbe kezdtek, vagyis leépítenek. A Rovio korábban tárgyalásokat folytatott a Playtika nevű izraeli céggel, de ezek a megbeszélések márciusban megállapodás nélkül értek véget. A szektorban egyébként gyakoriak az akvizíciók, tavaly a Take-Two a Zynga nevű stúdiót kebelezte be 11 milliárd dollárért, míg szintén tavaly az Activision Blizzardot több mint 69 milliárd dollárért vásárolta fel a Microsoft, de az ügyletet a trösztellenes eljárások és a versenytársak ellenkezése miatt még nem sikerült lezárni.

Aranytojást tojó tyúkra lelt a Warner Bros., letarolta a videójáték-piacot a Hogwarts Legacy

A Warner Bros. zászlóshajója lehet a következő években a J. K. Rowling Harry Potter-világán (Wizarding world) alapuló videójáték, a Hogwarts Legacy. A játék számos rekordot megdöntött a megjelenése óta eltelt két hétben, és 850 millió dolláros bevételt is hozott a stúdiónak. A játék a kritikusok és a gamerek körében is hatalmas népszerűségnek örvend.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.