Az amerikai irodákban még mindig csak feleannyian dolgoznak, mint a járvány előtt. A bankpánik nyomán komolyan felmerült, hogy az amúgy is válságban lévő kereskedelmi ingatlanpiac lehet az egyik áldozata a hitelezés gerincét adó középbankok megrendülésének. Ám van egy szegmense a szektornak, amely másodvirágzását éli. Meglepően virulensek a kiskereskedelmi ingatlanok. Úgy tűnik, a vásárlók és a kereskedők visszataláltak régi megszokott találkahelyükhöz: a boltokhoz. A változás olyannyira trendszerű, hogy még az e-kereskedő óriás Amazon is fizikai üzleteket nyit, s áruházláncok akvizíciójára készül. Mert enélkül képtelen megvetni a lábát a 800 millárd dolláros amerikai élelmiszerpiacon, ahol a vásárlások 90 százaléka ma is fizikai térben zajlik. A boltbajáráshoz még a pandémiás korlátozások idején is ragaszkodtak az amerikai fogyasztók.
A Cushman & Wakefield ingatlanszolgáltató 2007 óta figyeli az amerikai bevásárlóközpontok kihasználtságát.
Az üres boltokat jelző kihasználatlansági mutató, történelmi mélypontra zuhant,
s 6 százalék alá került az idei első negyedévben. Ami a legérdekesebb, hogy online kereskedőcégek is sorra írják alá a bérleti szerződéseket.
A New York-i Warby Parker, mely dioptriás szemüvegeket, kontaktlencséket és napszemüvegeket árul az online térben, a digitális hirdetések növekvő költségére hívta fel a figyelmet. Az online hirdetési költségek robbanásszerűen nőttek a járvány idején, majd az Apple 2021-es döntése után, ami lehetővé tette a telefonhasználók számára, hogy leiratkozhassanak az őket követő alkalmazásokról, mint a Facebook marketing, rendkívül pontatlanná váltak az úgynevezett célzott hirdetések. Miközben, az a tapasztalat, hogy ha egy online kereskedő egy adott területen fizikai üzletet nyit, akkor ott nagyjából háromszorosára nő a digitális értékesítése. Már 160 boltot nyitott a Warby, s további 900 van tervben.
A termékpróbák fogyasztói igénye vezetett az üzlethálózathoz.
Korábban az volt a gyakorlat, hogy ha valaki rendelt egy szemüveg keretet, akkor eleve több modellt vitt házhoz a futár, hogy választhasson. Ráadásul, ha online kereskedők nyitnak fizikai boltokat, akkor azt már pontosan feltérképezett piacon teszik, ahol
a korábbi rendelések és kiszállítások alapján ismerik a vevők lakóhelyét és fogyasztási szokásait.
Az US Census Bureau adatai szerint tavaly a teljes kiskereskedelmi forgalom több mint 85 százaléka fizikai üzletekben történt, ami alig marad el a prepandémiás szinttől.
A boltokat nyitó online cégek között éppúgy megtaláljuk az Allbirds edzőcipő forgalmazót, mint a Parachute ágyneműmárkát, vagy az Everlane és a Collars ruhakereskedőket. Úgy tűnik,
a 2020-as karantén és a társadalmi távolságtartás csak kényszerű kitérő volt,
az online áruházak ilyen rövid idő alatt nem tudták átvenni a boltok szerepét. Az amerikaiak továbbra is, szinte mindent, személyesen akarnak megvásárolni. Így a digitális kereskedők is meghajolnak a boltkóros tömeg igénye előtt és fizikai üzleteket nyitnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.