A Gucci márkát is tulajdonló Kering felvásárolja a Creed céget. A 263 éve Londonban alapított, luxus kölniket gyártó vállalkozásnak már a XVIII. és a XIX. század fordulóján uralkodott III. György angol király is ügyfele volt. Majd 1854-ben költöztek Párizsba, ahol III. Napóleon udvari szállítói lettek. A mostani akvizíció azt a célt szolgálja, hoy a Kering egy új szépségipari részleget építsen fel.
Más divatcsoportokhoz hasonlóan,
eddig a Kering is külső cégeknek engedte át szépségápolási márkáit,
ahelyett, hogy maga végezte volna a szépségápolási tevékenységet. Ez most megváltozik, mivel a vállalatok megpróbálnak beilleszkedni egy olyan iparágba, amely
átjáróként működik a luxuscikkek piacára
belépő fogyasztók számára.
Ez egy olyan kategória, amely a divat és a kiegészítők természetes kiterjesztése, ezért választottuk
– mondta az akvizíció kapcsán Jean-François Palus ügyvezető igazgató.
A szépségápolási termékek és parfümök értékesítése a világjárvány után meredeken fellendült. Az infláció és a potenciális recesszió miatti aggodalmak azóta visszaszorították egyes tömegpiaci termékek eladásait, de
a csúcskategóriás illatanyagok iránti kereslet továbbra is dinamikusan nő.
A francia luxuskonszern nem közölte a Creed ügylet feltételeit. Az eladó a BlackRock Long Term Private Capital. A Creed több mint 250 millió eurós bevételt termelt a március 31-én zárult üzleti évben.
Az Aventus férfi illatról ismert Creed,
1400 értékesítési pontból álló hálózattal rendelkezik szerte a világon, köztük 36 márkabolttal. Ez a második legnagyobb márka a csúcskategóriás parfümök szegmensében az Estée Lauder brit márka, a Jo Malone után .
Egy kis üveg Aventus körülbelül 200 dollárba kerül. A cég más illatokat is készít férfiak számára, például a Silver Mountain Watert. De 2021-ben kiadta a Wind Flowers névre keresztelt női parfümöt is.
Az üzemméret a kozmetikai és szépségápolási piacon is fontos érték
– hangsúlyozta Jean-François Palus. Hozzátéve:
az akvizíció nyomán a szépségipari részleg gyorsan átlépheti a kritikus üzemméretet.
Az év elején a Kering új szépségipari részleget indított, hogy támogassa márkáit – köztük a Bottega Venetát, a Balenciagát, az Alexander McQueent, a Pomellatot és a Qeelint – a ruháik és kiegészítőik mellett parfümök és egyéb termékek fejlesztésében. A vállalat Raffaella Cornaggiát, az Estée Lauder egyik vezető ügyvezetőjét kérte fel a részleg vezetésére.
A Kering szépségipari részlege
egyelőre kizárja a Gucci márkát, amelynek szépségipari engedélye jelenleg a Coty birtokában van.
Nem tartalmazza továbbá az YSL márkanév alatti szépségápolási termékeket, amelyek a L'Oréal tulajdonában vannak.
Kering tavaly vizsgálta az értékes szépségipari üzletággal rendelkező Tom Ford felvásárlásának lehetőségét, de a márkát végül az Estée Lauder akvirálta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.