Wall Street-i elemzők szerint a vállalati profitok harmadik egymást követő negyedévük során is csökkennek az idei második negyedévben, az ekkor tapasztalt visszaesés azonban nagyobb lehet, mint az elmúlt két időszak során mért csökkenés.
A szakértők szerint a júliusban közzétett beszámolók az S&P 500 cégeinek körében 6,5 százalékos egy részvényre jutó átlagos nyereségcsökkenésről szólnak majd, ami az elmúlt évek legrosszabb eredménye lenne a pandémia alatt, 2020 második negyedéve során mért 31,6 százalékos szakadást követően.
A lejtmenet ugyanakkor a végéhez érkezhet.
Az elemzői konszenzus a harmadik negyedév során már 0,7 százalékos profitnövekedést jelez előre, a negyedik negyedév pedig már látványos, nyolcszázalékos erősödést hozhat a vállalati nyereségek terén. A szakértők ugyanakkor figyelmeztetnek: ezek a várakozások időközben bizonyulhatnak túlzottan optimistának is, ezért a vállalati előrejelzésekkel párhuzamosan ők is frissítik majd a jóslataikat.
A kirívóan rosszul sikerült negyedév mögött az elemzők elsősorban az inflációs környezet nyomán elszálló termékárak miatt csökkenő keresletet látják, amelyet az orosz–ukrán háború következményei is súlyosbítottak. A Walmart kiskereskedelmi óriás aggodalmának adott hangot a túlzottan magas árak keresletelfojtó hatásait tekintve, a szakértők ugyanakkor rámutattak: egyes vállalatok esetén felmerül a gyanú, hogy a mögöttes árnyomás csökkenése ellenére tartják magasan áraikat a profitmaximalizálás érdekében.
A richmondi Fed elnöke, Tom Barkin kiemelte: ha a cégek látványos keresletcsökkenés nélkül tudják emelni áraikat, akkor ezt meg is fogják tenni egészen addig, míg a fogyasztók nem jelzik az elégedetlenségüket a költekezésük visszafogásával.
Az elemzők szerint a vásárlók pénztárcájának helyzetéről a Nike csütörtöki és a Corona sörmárka atyja, a Constellation pénteki gyorsjelentése adhat pontosabb képet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.