A svájci Lindt & Spruengli 10,1 százalékkal, 2,09 milliárd frankra növelte a bevételét az első fél évben a tavalyihoz képest. Ez az összeg nem tartalmazza az akvizíciós hatásokat és az árfolyamváltozásokat. A Zuercher Kantonalbank elemzői ennél hajszállal gyengébb, 2,08 milliárdos forgalmat jeleztek előre.
A jó hírre a minőségi csokoládégyártó a 6–8 százalékos sávból a 7–9 százalékosba helyezte át az idei pénzügyi évére vonatkozó organikus bevételnövekedési tervét. Az első fél évről jelentett adózott nyereség jóval látványosabb pályát írt le: a tavalyi 138,4 millió frankról 204,5 millióra ugrott.
A 10,1 százalékos bevételnövekedésből 9,3 százalékpontnyit az év közben végrehajtott, az inflációt messze meghaladó áremelések tettek ki, ami azt jelenti, hogy a Lindt vásárlói lenyelték a pluszköltségeket, de volumenben számottevően nem tudták növelni a forgalmat.
A pluszmennyiség mindössze 0,8 százalékos volt a 2022. első félévi értékesítéshez viszonyítottan. A társaság a gyorsjelentéshez kapcsolt közleményében elismeri, hogy az inflációs környezet és a fogyasztói hangulat romlása nem kedvezett a nagyobb forgalombővülésnek.
Patrik Schwendimann, a Zuercher Kantonalbank elemzője a Lindt szerencséjét abban látja, hogy minőségi termékei révén vásárlóközönsége kevéssé érzékeny az árhatásokra, és ez a jövőben sem változik, a cégnek stabil de jelentős bővülésre kevésbé képes a bázisa.
A kakaó és a csokoládégyártás egyéb alapanyagainak drágulása, a munkabérek, valamint a logisztikai költségek emelkedése beépült az árakba, és ezzel a mai állás szerint a Lindt túljutott a nehezén
– vélekedett.
A Lindt & Spruengli helyi versenytársa, az Európa legnagyobb csokoládégyártójának számító Barry Callebaut a napokban gyengébb féléves teljesítményről számolt be, ők elsősorban az eladások csökkenésére panaszkodtak. A júniust megelőző három negyedévben 1 704 240 tonna csokoládét és feldolgozott kakaótermékeket értékesített, ez a volumen az egy évvel korábbinál 27 százalékkal kevesebb.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.