BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megnövelte digitális lábnyomát az Amazonnal versengő Walmart

Az indiai Flipkart e-kereskedelmi óriásnak 450 milliós ügyfélköre van.

Az Egyesült Államokban piacvezető Walmart kiskereskedelmi cég 1,4 milliárd dollárért felvásárolta a Flipkart nagybefektetőjének részvényeit, tovább erősítve az indiai e-kereskedelmi óriás feletti ellenőrzését. A Tiger Global befektetési alap részvénypakettjének mostani ára 35 milliárd dollárra értékeli a Flipkartot, míg egy 2021-es részvényeladás, amikor a japán SoftBank is vásárolt, még 38 milliárd dolláros vállalatértékelést jelentett. Az akvizíció növeli a Walmart digitális lábnyomát, amire annál is inkább szüksége van, mert a JPMorgan prognózisa szerint jövőre már az Amazon e-kereskedő lesz a piacvezető cég Amerikában, s a Walmart a második helyre szorul. 

Kyiv,,Ukraine,-,July,19,,2021:,In,This,Photo,Illustration
Fotó: Shutterstock

A 2007-ben indult Flipkart India egyik legnagyobb e-kereskedelmi vállalata. Az 

ügyfélköre 450 milliós, és 150 millió terméket kínál

80 kategóriában. A Flipkart üzleti tevékenysége a hagyományos e-kereskedelemtől az online vényköteles szolgáltatásig számos területet lefed. 

2018-ban a Walmart 16 milliárd dollárt fizetett a vállalat 77 százalékos pakettjéért, ami az eddigi legnagyobb akvizíciója volt. Akkor 

a Flipkart négy éven belüli tőzsdei bevezetése is szóba került.

A Tiger korai befektetője a Flipkartnak, 1,2 milliárd dollárt invesztált bele 2010 és 2015 között, s ez 3,5 milliárd dolláros nyereséget termelt, ami szépségtapasznak tekinthető az elmúlt év veszteségleírásai után. Az indiai e-kereskedő vezérigazgatója, Kalyan Krishnamurthy, korábban a Tiger ügyvezetője volt. 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.