BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Stockholm,-,May,31:,Louis,Vuitton,Store,On,May,31,

Nem hat az infláció a Louis Vuitton anyavállalatára

Az ázsiai, főleg a kínai fogyasztás felpörgése miatt számolt be az eladások növekedéséről a Louis Vuitton anyavállalata, az LVMH. A szektor továbbra is válságállónak bizonyul.

A francia luxuscég, a Bernard Arnault és a Louis Vuitton anyavállalata, a Dior divatházak és az amerikai Tiffany ékszerüzlet tulajdonosa, az LVMH eladásai 17 százalékkal ugrottak meg a második negyedévben. Az elemzők 16 százalékos növekedésre számítottak, a vállalat forgalma 21,2 milliárd eurót tett ki a június végével zárult három hónapban.

Stockholm,-,May,31:,Louis,Vuitton,Store,On,May,31,
Fotó: Shutterstock

Jean-Jacques Guiony pénzügyi igazgató közölte, hogy rendkívül elégedett a kínai fellendüléssel, amely az ázsiai értékesítés nagy részét teszi ki. A kontinens – Japán nélkül – 34 százalékos növekedést ért el a tavalyi évhez képest, míg az amerikai eladások 1 százalékkal estek vissza. Jean-Jacques Guiony az év hátralévő részére vonatkozó kilátásokról nem kívánt nyilatkozni – írja a Reuters.

A luxuscégek válságállónak bizonyultak az elmúlt időszakban: a Burberry brit luxusmárka a piaci várakozásoknak megfelelően 18 százalékos növekedést jelentett az első negyedévben, míg az Armani termékeiből 18 százalékkal fogyott több. A svájci Richemont bevétele 14 százalékkal, 5,32 milliárd euróra emelkedett a második negyedévben, bár ez némileg elmaradt a várakozásoktól. A jelenség megértésében a közgazdaságtan tud segíteni.

Az LVMH tarol a tőzsdén, így a párizsi székhelyű cég az első európai vállalat lett, amelynek piaci értéke meghaladta az 500 milliárd dollárt. Tulajdonosa, Bernard Arnault pedig a világ egyik leggazdagabb emberének számít. Az elemzők szerint idén a luxuscikkek piaca az előző évhez képest várhatóan 5–12 százalékkal, 360–380 milliárd euróra nő. A szektor forgalma 2030-ra elérheti az 530–570 milliárd eurót, vagyis két és félszer akkora lesz, mint 2020-ban volt.

A fiatal kínai vásárló lett a luxusipar első számú célpontja

Messzemenő és borús következtetéseket vontak le elemzők a luxusipar globális felvevőpiacainak fejlődését illetően. A luxusipar lassan kezdheti leírni Amerikát, a másik pólus, Kína viszont még nem nyújtja azt a teljesítményt, amit remélnek tőle. Az ágazat szereplői azonban jól szokták kezelni a válságokat, most sem aggódnak túlzottan.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.