Ha a Wizz Air részvényárfolyama 2028-ig bezárólag eléri a 120 fontos célárat, Váradi József, a vállalat magyar vezérigazgatója 100 millió fontos, mai árfolyamon 44,5 milliárd forintos bónuszban részesül – derült ki a cég vezetésének augusztusi döntéséből. Váradi szerint ez az egyezség a vállalat számára kifejezetten olcsó üzlet lehet, hiszen a feltételek teljesülésével a cég befektetőinek markát 10 milliárd font körüli árfolyamnyereség ütheti, ami mellett az ő 1 százalékos sikerdíja szinte eltörpül. Rendkívüli bónusz a rendkívüli teljesítményért – foglalta össze röviden a cégvezér.
A 120 fontos árfolyamtól azonban még rendkívül messze járnak: a részvények csak az elmúlt 30 nap alatt 8,27 százalékot vesztettek értékükből, hathavi távlatban pedig 15 százalékos mínuszban jár a kurzus – igaz, az év elejétől vett árfolyammozgás 15 százalékos erősödésről ad számot még az elmúlt időszak negatív futama ellenére is.
A Wizz Air részvényei mind az elemzők véleménye, mind a technikai elemzés eszközei szerint kifejezetten alulárazottak: a papírok 4,9-es előremutató P/E (a jelenlegi részvényárfolyam és az egyéves távlatban várt eredmény hányadosa) mellett forognak, míg a legnagyobb vetélytársnak tekintett Ryanair részvényeivel például 8,88-os érték mellett zajlik a kereskedés.
Az elemzői konszenzus 12 havi távlatban 34,87 fontos árfolyamot vetít előre, egyes szakértők viszont 55 fontig várják menetelni a kurzust ugyanezen időtávon belül.
A részvények mélyrepülése azonban hamarosan a végéhez érkezhet: a vállalat legfrissebb negyedéves jelentése ugyanis a vártnál sokkal erősebb adatokról számolt be, amit akár ugródeszkaként is használhat a kurzus a jövőbeli növekedéshez.
A vártnál jobb gyorsjelentés nyomán Bukta Gábor, a Concorde Értékpapír Zrt. elemzője is nagyot emelt a részvényekre vonatkozó célárán: a szakértő eddigi 23,9 fontos várakozását szinte duplájára, 40 fontra módosította, eladási ajánlását pedig vételire változtatta. A döntés hátterében elsősorban a vállalat 95 százalékos járatkihasználtságról számot adó forgalmi adatai, illetve a háttérben meghúzódó pozitív utazási és árazási trendek állnak.
Bukta Gábor elemzésében kiemelte: az előremutató teljesítményre vonatkozó várakozásokat befolyásolhatja, hogy a tervezett 30 százalékos közel-keleti repült üléskilométer-bővülés az új típusú, Pratt & Whitney-féle hajtóművekkel kapcsolatos gondok miatt minden bizonnyal csak a vártnál kisebb mértékű lehet – mivel ez a probléma a teljes légi közlekedési szegmenst és nem csak a Wizz Air gépeit érinti, rövid távon a jegyárképzésre pozitív hatást gyakorolhat, ami a marzsokat akár még növelni is képes lehet.
A szakértő szerint a Wizz Air rekordot jelentő, 443 millió eurós profittal zárhatja az üzleti évét.
A látványosan javuló elemzői várakozások és Váradi százmillió fontos eredménybónusza kapcsán Bukta Gábor a Világgazdaságnak kifejtette: a 120 fontos célár kicsit távolinak tűnik, de kedvező makrogazdasági és nyersanyagpiaci mozgások mellett akár még elérhető is lehet.
Ötéves távlatban Bukta szerint elsősorban az olajár alakulása, az utazási kereslet fennmaradása, valamint a Wizz Air közel-keleti üzletmenetének magas profitabilitás melletti felfutása befolyásolhatja a legnagyobb mértékben az árfolyamot.
Turizmusrészvényekben megérte utazni az idén, de még most sem késő beszállniA turizmussal foglalkozó vállalatok részvényei hatalmasat meneteltek az elmúlt egy évben, és a kereslet nem mutatja lassulás jelét, jókora potenciált tartogat a továbbiakban is. |
Az európai légitársaságok közül a Wizz Air napi járatszáma növekedett a legnagyobb mértékben, mind a pandémiát megelőző időszakhoz, mind a tavalyi évhez képest: a cég 2019-hez viszonyítva 37 százalékkal, a 2022-es adatokhoz képest 14 százalékkal, 937-re növelte napi járatainak számát, ezzel a dinamikával maga mögé utasítva a Ryanairt, az EasyJetet és a Lufthansát is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.