A hazai fesztiválkultúrában ikonikus márkának számító Sziget Fesztivál ma már egy amerikai magántőkealap, a Providence Equity médiaszektorbéli befektetései között szerepel, a Superstruct portfólióban. A Superstruct kettővel a Real Madrid franchise után, s eggyel a Topgolf Callaway előtt szerepel a lexikografikus felsorolásban. Az 1989-ben alapított Providence a 9 zászlóshajó alapjában 35 milliárd dollárt kezel, s észak-amerikai és európai befektetésekre fókuszál a média, a kommunikáció, az oktatás és a technológiai területén.
Az akkor még 47 milliárd dolláros vagyont kezelő Providence 2017-ben szerezte meg a Sziget Kft. 70 százalékos tulajdonrészét 15 milliárd forintért. Ám a menedzsmentjogok a kisebbségi tulajdonosnál maradtak, egészen a tavalyi év végéig, amikor a kisebbségi tulajdonosokat is kivásárolták az amerikaiak. A 70 százalék kivásárlásához képest, a tulajdonrész egységére vetítve, körülbelül harmadáron, 3 milliárd forintért. A
világjárvány és a fesztiválok elmaradása alaposan leértékelte a Sziget-portfóliót,
hiszen 2017-ben még több mint 22,4 milliárd forintra értékelték a céget.
Tavaly a Sziget bevétele megközelítette a 16,8 milliárd forintot, míg a profit meghaladta a 355 millió forintot.
Bármilyen kiemelkedőnek tűnik is a hazai fesztiválpiacon a Sziget, a Balaton Sounddal és az erdélyi terjeszkedéssel együtt is
eltörpül a Superstruct-portfólió másik fesztiválbrandje mellett,
hiszen a spanyol Elrow, amely a techno- és a house-zenére fókuszál, tavaly öt kontinens 33 országának 65 városában tartott fesztiválokat.
A Providence a médiaszektorban olyan
tekintélyes márkákba fektet, mint például a Real Madrid brand.
A klubba 2018-ban 500 millió eurót invesztált az amerikai alap, 2019-ben pedig 200 millió eurót. Az előbbi ügylet során internetes jogokat szerzett, az utóbbi esetben pedig jövőbeni promóciós bevételek képezték az üzlet tárgyát. Idén nyáron
az UEFA is vizsgált 122 millió euró egyéb működési költséget a klub büdzséjében,
amivel kapcsolatban Madridban nem cáfolták, de nem is erősítették meg, hogy a Providence kapta ezt az összeget mint befektetése hozamát.
Idén év elején az amerikai AMC mozihálózat lehetséges felvásárlójaként emlegették a Wall Streeten a Providence alapot. A streamingszektor ígéretes vállalatával, a Rokuval együtt léptek fel, de alakadtak a tárgyalások.
Nagyot kaszált két év alatt
a Providence a PADI búvárvizsgarendszeren, amelyet 2017-ben értékesítettek 700 millió dollárért, és ez a 2015-ös befektetés megháromszorozását jelentette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.