Négyszázalékos bevételcsökkenésről számolt be a második negyedéves gyorsjelentésében a kínai Xiaomi okostelefon-gyártó, lekövetve ezzel a kínai okostelefon-piac zsugorodását. A közleményben azonban kiemelték: az elektromos járművek gyártása felé való elmozdulás a tervezettnél jobban halad.
A vállalat forgalma 67,4 milliárd jüanra (9,2 milliárd dollár) esett vissza az egy évvel korábbi 70,17 milliárdról, de meghaladta az elemzők 65,13 milliárdos várakozását.
A nettó nyereség 147 százalékkal, 5,14 milliárd jüanra emelkedett a negyedév során, ezen a soron is felülmúlva a várakozásokat. A Xiaomi a növekedést az elmúlt időszak során véghezvitt költségcsökkentéseknek és a vállalat hatékonyságnövelésének tulajdonította.
A globális makrogazdasági ellenszél ellenére folytatjuk piaci részesedésünk növelését. Több versenytársunk már kivonult bizonyos területekről ebben a kihívásokkal teli környezetben, de bármennyire is nehéz lesz, mi jelenlétünk megerősítésére koncentrálunk
– fejtette ki Lu Vei-bing, a Xiaomi elnöke az eredménybeszámolóban.
A Xiaomi által Kínában leszállított termékek darabszáma 19 százalékkal, 8,6 millióra, míg az egyik számukra legfontosabb piacon, Indiában 22 százalékkal, 5,4 millió darabra esett vissza.
A csökkenő mobiltelefon-eladások fényében a Xiaomi azt tervezi, hogy elektromos járművek gyártásába kezd, és ehhez megkapta a kínai állam jóváhagyását is.
A vállalat tízmilliárd dolláros befektetést ígért egy évtized alatt az autóipari üzletágba.
A cég elnöke kiemelte: a Xiaomi terveik szerint már a jövő év első felében megkezdheti az elektromos autók tömeggyártását is.
Nagyot esett az okostelefonok eladása KínábanAz ország újranyitása a lezárások után nem az okostelefonok piacát pörgette fel, ami talán érthető is. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.