BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felértékelődés előtt állhat egy ikonikus márka?

A pénzügyi történelem során kevés olyan időtálló vállalatot tudunk említeni, mint a Levi Strauss. Az amerikai márka története nemcsak a farmerkészítésről, hanem a pénzügyi érzékről, a piaci alkalmazkodásról és a stratégiai manőverezésről is szól.

A 19. század közepén egy bajor bevándorló, Strauss által alapított cég szerény szárazáruüzletként indult, azonban úttörő vállalkozássá alakult, miután 1873-ban Jacob Davis szabómesterrel együttműködve szabadalmaztatta a szegecselt farmereket. Ez egy hatalmas vállalkozás megszületését jelentette –

 a kék farmer innovációja ugyanis forradalmasította a ruházati ipart. 

A 20. század elejére a márka a populáris kultúra felé vette az irányt: kihasználva Hollywood befolyását egy olyan brandet alakított ki, amely egyaránt passzolt a trendkövetőkhöz és a lázadókhoz. A modell lehetővé tette a cég számára, hogy hasznot húzzon a kultúra és a kereskedelem közötti szimbiotikus kapcsolatból. 
A vállalat pénzügyi pályája diverzifikációból, felvásárlásokból és szerkezetátalakításból is állt. Ahogy a fogyasztói preferenciák megváltoztak és a piaci igények fejlődtek, a Levi’s stratégiailag úgy manőverezett, hogy több legyen, mint egyszerű farmerbeszállító.

Az elmúlt években a Levi Strauss a fenntarthatóság ügyét is felkarolta.

Ez a lépés egyrészről rezonált a modern fogyasztói érzelmekre, másrészt stratégiai pénzügyi szempontból is helyes volt. Azáltal, hogy a környezetvédelmi és társadalmi szempontokat beépítette üzleti modelljébe, a Levi megmutatta, hogy képes összhangba hozni pénzügyi céljait a széles körű globális érdekekkel. 
Mára a Levi a világ legnagyobb farmergyártó cége, amely 3200 üzlettel rendelkezik világszerte. A cég bevételeinek legnagyobb része Amerikából származik, de Európában és Ázsiában is fontos piaci szereplőnek számít. Az elemzők 6-8 százalékos évesített bevételnövekedésre és 15 százalékos üzemi marzs elérésére számítanak. A cég mindemellett magas likviditással rendelkezik, készpénzállománya a hiteleinek 85 százalékát fedezi.  
A Levi árfolyama az elmúlt egy évben nem teljesített túl jól – mintegy 30 százalékkal került lejjebb tavaly augusztus vége óta –, ami az iparági keresletcsökkenéssel indokolható. Ezt a cég a vevőket közvetlenül megszólító marketingstratégiával oldja meg, ami a keresletcsökkenés ellenére növelheti a Levi bevételeit. 

 

Az elemzői konszenzus a következő évre 17 százalékos árfolyam-felértékelődést jósol a cégnek. Összegezve úgy gondolom, hogy a Levi Strauss részvénye a jelenlegi árfolyamszinteken kifejezetten attraktív vételi lehetőség a kockázatkerülő befektetők számára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.