Miközben itthon épp csak elkezdődött az e-autó-töltő állomások telepítése, az Egyesült Államokban már a régi töltők állapota is gondot okoz. Úgy tűnik, csak a Tesla külön hálózata működik megbízhatóan. A tengerentúlon 100 millió dolláros felújítás kezdődött az e-autó-töltő hálózaton.
Már az újságírók által végrehajtott nyári ezer mérföldes amerikai e-autóteszt is aggasztó eredményekkel zárult. Nagyjából az derült ki, hogy
addig jó elektromos autóval járni, amíg ki nem gurulunk a szalonból,
mert alig találunk töltőállomást. És a The Wall Street Journal az egyetlen biztató jelnek azt tartotta, hogy a Ford és a GM is csatlakozott a Tesla-töltők szabványához.
Most még kiábrándítóbb adatok érkeztek. Ezek szerint
a meglévő töltők sem mindig működnek.
Az Egyesült Államokban körülbelül 150 ezer nyilvános töltőpont áll a járművezetők rendelkezésére. Ezek közül csupán 34 ezer olyan gyorstöltő, ahol a töltés egy órán belül elvégezhető. A JD Power augusztusi tanulmánya megállapította, hogy
a töltési folyamatok 20 százaléka sikertelen volt.
Egyedül a Tesla-hálózat használható, a hibás töltések aránya náluk csupán 4 százalék.
Bár az Egyesült Államok autóparkjának mindössze 1 százalékát képviselik az elektromos járművek, ezek terjedésével mégsem tud lépést tartani a töltőhálózat kiépítése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.