Kedden nyitotta meg 220 millió dolláros ráfordítással felépített új kínai termelési és elosztó központját a Starbucks, amely a jelentős gazdasági lassulás ellenére továbbra is kulcsfontosságúnak tartja a kínai piacot, hiszen még sohasem fektetett ekkora összeget az Egyesült Államokon kívül egy ilyen létesítménybe.
A Kelet-Kínában található, több ezer üzletet friss kávéval ellátó telephelyen egy nagy kávépörkölő üzemet és egy látogatóközpontot is elhelyeztek, ahol az érdeklődők megtekinthetik, hogyan készülnek az italok.
A globális kávézólánc egyébként 2020 elején még csupán 130 millió dollárosra taksálta a beruházást, a büdzsét azonban még abban az évben 150 millió dollárra tornásztak fel, azóta pedig további 50 százalékkal emelték meg.
A költségnövekedés hátteréről a vállalat szóvivője annyit árult el a CNN-nek, hogy az eredetileg tervezetthez mérten még fejlettebb technológiákkal és berendezésekkel látták el a létesítményt.
A 7400 négyzetméter területű „innovációs park” megnyitására, amely a Sanghajtól egyórányira fekvő Kunsanban fekszik, és amelynek felépítése a világjárvány időszakára esett, egyéves késéssel került sor.
Kína már régóta a Starbucks egyik legfontosabb piaca, az Egyesült Államok után itt értékesítik a legtöbb kávét.
Laxman Narasimhan vezérigazgató szerint azonban a vállalat „még mindig a felfutás előtt áll Kínában”, mivel a kifinomult teakultúrájáról ismert országban egyelőre viszonylag alacsony a kávéfogyasztás.
A PepsiCo kereskedelmi igazgatói posztjáról átcsábított, Indiában született Narasimhan amúgy augusztusban kifejtette, hogy a cég kínai forgalma év eleje óta fellendült, miután az ázsiai nagyhatalom tavaly év végén feloldotta a koronavírus-pandémia miatt korábban elrendelt korlátozásokat.
Ennek ellenére a CNN szerint Kína gazdasági növekedése idén várhatóan lassulni fog, mivel az ingatlanszektor továbbra is válságról válságra bukdácsol, és a fogyasztói bizalom is megingott az országban. A múlt pénteken publikált új adatok azonban azt mutatják, hogy a visszaesés nem gyorsul, hanem valamelyest stabilizálódik.
„A világ egyik legnagyobb fogyasztói piacaként Kína óriási lehetőségeket kínál a Starbucks számára” – emelte ki a vezérigazgató a nyitást üdvözlő vállalati közleményben.
Az új létesítmény szerinte javítja az ellátási láncot és segíti a fenntarthatósági célok elérését is, ez lesz a „legenergiahatékonyabb” kávégyártó üzem a világon.
„Nem is lehetnék büszkébb kínai csapatunk előrelátó gondolkodására” – tette hozzá Narasimhan.
A Starbucks legnagyobb és leggyorsabban növekvő külföldi piacán folytatjuk beruházásainkat, megerősítve a kínai piac iránti hosszú távú és megingathatatlan elkötelezettségünket
– fejezte be közleményét a kávéscég első embere.
A hétfői kereskedést 96,8 dolláron záró Starbucks-részvényeket a Refinitiv elemzői konszenzusa 110 dolláros medián célár mellett vételre ajánlja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.