BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
China Eastern's second C919 put into commercial operation**CHINESE MAINLAND, HONG KONG, MACAU AND TAIWAN OUT** China Eastern Airlines' second C919 aircraft takes off from Shanghai Hongqiao International Airport, Shanghai, China, 2 August, 2023. (Photo by Yin Liqin / cnsphoto / Imaginechina via AFP)

Felszálló ágban a kínai légitársaságok

Regenerálódott a kínai légi közlekedési piac, az ország két legnagyobb légitársasága évek óta először könyvelt el nyereséget a harmadik negyedévben, miközben az utasok száma is nőtt. Igaz, a nemzetközi járatok újraindulása a vártnál kicsit lassabb.

Kína két legnagyobb légitársasága a koronavírus-járvány óta gyengélkedik, most azonban fordult a kocka. A China Southern Airlines több mint három éve először számolt be nyereséges működésről: a harmadik negyedévben 4,2 milliárd jüan profitról jelentett, szemben az egy évvel korábbi 6,1 milliárd jüan, valamint a második negyedéves 1 milliárd jüan veszteséggel. 

China Eastern's second C919 put into commercial operation**CHINESE MAINLAND, HONG KONG, MACAU AND TAIWAN OUT** China Eastern Airlines' second C919 aircraft takes off from Shanghai Hongqiao International Airport, Shanghai, China, 2 August, 2023. (Photo by Yin Liqin / cnsphoto / Imaginechina via AFP)
Fotó:  AFP

Az Air China 4,24 milliárd jüan nettó nyereséget könyvelt el a júliustól szeptemberig tartó hónapok során, míg az előző év azonos időszakában 8,67 milliárd jüanos mínuszt hozott össze. A kedvező adatok a megnövekedett utaskapacitással magyarázhatók: a belföldi járatok a zéró-Covid-politika kivezetése után gyorsan visszatértek a pandémia előtti szintre – írja a Reuters.

A kínai légi közlekedési piac szempontjából egy másik jó hír is érkezett: a harmadik negyedévben az utasok száma elérte a 180 milliót, ami 2,6 százalékkal magasabb a világjárvány előtti, 2019-es szinthez képest. Ugyanakkor a pandémia előtti számokkal összevetve nemzetközi járatoknak csak 50-60 százaléka indult újra, így egyelőre a belföldi utak álltak helyre, sőt bővültek is számottevő mértékben.

Ehhez érdemes hozzátenni, hogy légitársaságok a negyedik negyedévben tovább folytatják a nemzetközi útvonalak újraindítását, mivel október 29-én állnak át az új téli-tavaszi menetrendre. Például az Air China november elsején újra elindítja a Peking és San Francisco közötti járatot. A China Eastern közölte: várakozásai szerint a nemzetközi és regionális járatok az év végére a 2019-es szint 80 százalékára állnak vissza. 

A harmadik legnagyobb kínai légitársaság, a sanghaji székhelyű China Eastern Airlines jövő héten számol be az eredményéről.

Van remény: két hónapja nyereségesek a kínai iparvállalatok

A fellendülés jeleit mutatja a kínai ipar, a cégek szeptemberben a második egymást követő hónapban termeltek profitot. A kínai iparcégek nyeresége 11,9 százalékkal magasabb volt szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest. A fellendülés hátterében az áll, hogy az emberek újra kinyitották a pénztárcájukat, és fogyasztani kezdtek, így a vállalatok árat emeltek.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.