Eladásokba fogtak a befektetők, miután a L’Oréal közzétette jelentését a harmadik negyedéves eredményeiről csütörtökön késő este. A L’Oréal Magyarországon 1994 óta van jelen, több mint 20 nemzetközi szépségmárkát forgalmaz, többek között a L'Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York, Vichy, Lancôme, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Kérastase és Matrix márkákat.
A francia kozmetikai cég luxustermékekere szakosodott üzletágában csupán 3,2 százalékkal nőtt az értékesítés a jelentés szerint, miközben az elemzők 12,2 százalék emelkedést vártak.
Az eladásokat a vállalat ázsiai üzletága húzta le. A francia cég
észak-ázsiai értékesítése 4,8 százalékkal csökkent a jelzett időszakban, ami jóval elmaradt a 14,4 százalékos növekedésre vonatkozó várakozásoktól.
Elemzők szerint az ok a kínai kormány döntésében keresendő. Az ázsiai rezsim szigorúbban ellenőrzi azokat a kereskedőket, akik külföldön alacsonyabb áron vásárolnak termékeket, hogy aztán azokat Kínában kedvezményesen értékesítsék.
Habár az elemzők számítottak arra, hogy a térségben gyenge lesz a forgalom, a visszaesés mértéke meglepte őket.
Az LVMH luxusipari óriáscég parfüm- és kozmetikai üzletága is kisebb forgalmat bonyolított le a vártnál, de a L'Oréal gyászos teljesítménye hatalmas meglepetést okozott a részvényeseknek – mutattak rá a Jefferies elemzői a Reutersnek.
A részvények március óta a legalacsonyabb szintre estek a bejelentés után. Az árfolyam 3,3 százalékos csökkenéssel nyitott, utána némileg visszakapaszkodott.
Kínával ellentétben az európai és az amerikai piacon növekedtek a szépségipari cég eladásai, így a vállalat 11,1 százalékos organikus forgalomnövekedése összességében megfelelt az előrejelzéseknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.