A Zwack Unicum bruttó árbevétele 17,22 milliárd forint volt az első fél évben, alig 25 millió forinttal, azaz 0,1 százalékkal maradt el az előző üzleti év hasonló időszakában elért forgalomtól – közölte az italgyártó csütörtökön.
A nettó értékesítés – jövedéki és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel – viszont 2,4 százalékkal, 10,4 milliárd forintra nőtt, mivel a szolgáltatások bevételei 31,3 százalékkal ugrottak meg, amelyen belül a forgalmazott termékek márkatulajdonosainak költségtérítése 28,6 százalékkal emelkedett, és a Zwack múzeum és látogatóközpont jegyértékesítései is kilőttek.
A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 3,6 százalékkal, 8,8 milliárd fölé bővült. Azon belül a saját termékek nettója a hazai piacon 3,5 százalékkal, közel 6,7 milliárd forintra emelkedett. A prémiumtermékek forgalma 2,2 százalékkal, a minőségi termékeké 7,4 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakát.
A prémiumszegmensben
az Unicum értékesítése nőtt, míg a Kalumba és a Fütyülős eladásai csökkentek.
A minőségi termékek közül leginkább a Kalinka és a Black Velvet eladása pörgött.
A forgalmazott termékek nettó árbevétele 3,8 százalékkal lett magasabb a bázisnál, ezen belül a Diageo-portfólió árbevétele 1,2 százalékkal, az egyéb forgalmazott termékeké pedig 18,4 százalékkal nőtt.
Összességében a belföldi piacon – bár az árbevétel szolid mértékben emelkedett – a volumen 6,1 százalékkal esett vissza, ami elsősorban a nagykereskedelemben jelentkezett.
Az április–szeptemberi bolti kiskereskedelemre vonatkozó piackutatási adatok szerint a magyar adózott égetett szeszesital-piac volumenben 6,8 százalékkal csökkent, míg értékben 5,1 százalékkal növekedett.
Ugyanebben az időszakban a Zwack kiskereskedelmi értékesítése volumenben minimálisan, 0,5 százalékkal felülmúlta a tavalyi év hasonló időszakát, bruttó értékben pedig 6,1 százalékkal emelkedett.
Az exportra értékesített termékek árbevétele eközben 15 százalékkal, 1,05 milliárd forintra csökkent. A Zwack nagyobb exportpiacai közül Németországban 34 százalékkal, Romániában 18 százalékkal esett vissza a forgalom.
A duty free az eddigi folyamatosan növekvő tendenciát megszakítva szintén elmaradt a bázistól.
Az alapanyag-beszerzési árak eközben drasztikusan emelkedtek, 12,2 százalékkal növelve az anyag jellegű költségeket, mialatt a személyi jellegű ráfordítások is 16,1 százalékkal híztak.
Az egyéb működési ráfordításokat közel 200 millió forinttal emelte az Unicum értékesítését segítő négyhetes nyári médiakampány Olaszországban.
A vállalat működési eredménye 34,1 százalékkal, 1,49 milliárd forint alá, míg a nettó nyereség – a tervet felülmúlva – 36,7 százalékkal, 1,265 milliárd forintra zuhant.
A cég az infláció miatt az év hátralévő időszakában is számottevő kockázatot lát, amely jelentősen befolyásolhatja az év végi eredményt. Ennek ellenére a menedzsment a megcélzott eredményszint elérését továbbra is reálisnak tartja.
A Zwack Unicum részvényei csütörtök délelőtt 0,6 százalékkal, 17 900 forintra gyengültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.