A Wizz Air árfolyama az elmúlt hetekben megközelítette a 2020. márciusi, azaz a világjárvány tombolásakor elért mélypontját, ám annak dacára, hogy kétségkívül néhány nehézséggel szembe kell néznie a menedzsmentnek, összességében sokkal jobbnak látja a helyzetet Nagy András az Erste részvényelemzője, ezért szerinte alulértékelt a papír, ami jó lehetőséget teremt vételi pozíció felvételéhez.
Június végétől csökkenő trendcsatornában esett az árfolyam, és bár ebből november elején egy rövid ideig tartó ralival kitört, ám a várakozásoknál gyengébb első féléves jelentés ismét elrontotta a hangulatot.
Technikailag vizsgálva azonban állta a sarat a részvény.
A korrekció során csak a csökkenő trendcsatorna felső élét, valamint még egy, a hó elején hagyott rést tesztelt vissza a kurzus. Ezt követően pedig ismét emelkedésnek indult, ami kedvező jelzés, és trendfordulóra utalhat.
Nyár óta főként az emelkedő olajárak szorították le a Wizz Air részvények árfolyamát, a cég által kötött fedezeti ügyletek révén ugyanis ki lehet simítani a rövidtávú volatilitást, de az eszköz nem véd a tartósan magas olajár ellen, mivel csak késlelteti a költségek növekedését.
A Wizz Air a következő hat hónap üzemanyag szükségletének 70 százalékát, a következő évi szükségletnek pedig a 38 százalékát fedezte le. A pandémia alatt a társaság nem alkalmazott fedezeti politikát az üzemanyagnál a kiszámíthatatlan volumenek miatt, de 2022 júniusától már igen, és idén júniusra teljesen visszaálltak a normál, Covid előtti fedezeti politikára.
Október óta viszont mégis elvált az olaj és a részvény árfolyama egymástól. Az olaj jegyzésének csökkenésére nem reagált pozitívan a részvény kurzusa, amely már 2020-as mélypontjánál tart.
Éppen ez a szétválás lehet azonban az emelkedés egyik katalizátora, mivel jelenleg nagyon alulárazottnak tűnik a részvény ahhoz képest, amit az olajár indokolna – írja Nagy András.
A hosszú távú növekedés és a profit alakulása szempontjából az egyik legfontosabb tényező ugyanakkor a repülőgép flotta méretének növekedése, illetve annak kihasználtsága. Ebben pedig a Wizz Air rendkívül gyors bővülést tervez a következő évekre, a 2030-as üzleti évre több mint duplájára növelné a flotta méretét. A repülőgépek kihasználtsága ráadásul kiemelkedően magas a szektoron belül.
Nagyjából mintegy másfél évig gondot fog jelenteni a Pratt & Whitney által szállított problémás hajtóművek átvizsgálása, illetve esetleges javítása, ideiglenes kivonásuk a forgalomból. Ez az első évben 45 repülőgépet fog érinteni, így rövidtávon a növekedés korlátozottabb lehet, emiatt romolhat a társaság versenyhelyzete is.
A kieső repülőgépeket a társaság például lízing szerződések meghosszabbításával, illetve korábban használt repülők újbóli forgalomba állításával igyekszik mérsékelni.
Így azonban a tervezettnél idősebb és kisebb méretű gépekkel tud csak repülni, ami a működési költségek növekedéséhez vezet.
A pénzügyi veszteségeket csökkenti a Pratt & Whitney-vel kötött kármérséklési megállapodás, amelynek részleteit üzleti titokra hivatkozva nem hozták nyilvánosságra.
Az összehasonlító értékelést két szektortárs-csoportra is elvégezte az Erste, egyrészt a csak fapados légitársaságokból álló szűkebb csoportra, másrészt egy bővebb, a hagyományos légitársaságokat is magába foglaló összehasonlítást is készítettek.
A két összevetésből kiderül, hogy a Wizz Air 2024-es 6,41-es előretekintő P/E rátája – részvénykurzus/egy részvényre jutó nyereség –a fapados légitársaságok 7,2-es mediánjánál alacsonyabb, míg a vegyes csoport 6,04-es mediánjánál magasabb. Utóbbi nem meglepő, hiszen a diszkont szolgáltatókat általában magasabbra értékelik, hiszen gyorsabban nőnek és pénzügyi helyzetük is jellemzően stabilabb.
A legközelebbi versenytársához, a Ryanair 9,75-ös P/E mutatójához viszonyítva azonban hatalmas diszkonttal forog a Wizz Air. Ezt persze részben magyarázza, hogy a Ryanair Boeingekkel repül, így az Airbus visszahívásai nem érintik, vagyis egy kockázati tényezővel jobb a helyzete, de ez az Erste szerint nem indokol ekkora különbözetet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.