BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alig győzik a rendeléseket az ételfutárok, házhoz jön a nyereség a Foodora tulajdonosánál

A rendelések értékének vártnál nagyobb bővüléséről számolt be a Delivery Hero. A német ételfutárcég az év egészére is erősebb növekedést vár, és az eddig késő nyereség is befuthat 2023-ban.

Öt százalékkal pattant fel a kedd délelőtti tőzsdei kereskedésben a Delivery Hero részvényárfolyama, miután a német ételfutárcég a vártnál jobb negyedéves teljesítményről számolt be és egész éves céljait is feljebb srófolta.

A Delivery Hero hosszú idő után nyereségessé válhat. Fotó: Max Threlfall/Foodora

A Foodora márkanéven hazánkban is számos ételrendelőt kiszolgáló vállalatcsoportnál leadott rendelések értéke, azaz a bruttó áruérték (GMV) 11,69 milliárd euróra nőtt július és szeptember között, 2 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbit. Ez jókora kellemes meglepetést jelent, az elemzői konszenzus ugyanis szerényebb, 1,57 milliárdos tételt várt a szegmens legfontosabb teljesítménymutatójának számító soron.

A vezetőség ezen felbuzdulva a 2023 egészét is rózsaszínebben látja, az éves GMV-bővülés a korábban kitűzött 5-7 százalékos tartomány felső határát is elérheti.

A vállalat arra számít, hogy a tavalyi 467,2 millió eurós veszteség után idén több mint 850 millió euróval javítja a kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti korrigált eredményét (EBITDA), ezzel pedig végre nyereségessé válna a gyorsan növekvő, ám az alacsony marzsok miatt eddig veszteségesen működő cégcsoport.

Egy újabb erős negyedév után megerősíthetjük, hogy jó úton haladunk az egész évre vonatkozó EBITDA-előrejelzésünk elérése felé, ami erős pozícióba helyez minket hosszú távú nyereségességi céljaink eléréséhez

– mondta Emmanuel Thomassin pénzügyi igazgató a jelentés kapcsán.

A Delivery Hero csak félévente közöl eredményszámokat, a mostani jelentésben annyit azonban elárult, hogy a kulcsfontosságú ázsiai–csendes-óceáni piacon októberben már pozitív tartományba fordult át a korrigált EBITDA. 

A Delivery Hero árfolyama 2023-tól
 

A térség adta a harmadik negyedéves bruttó áruérték 55 százalékát, míg az európai piacokról az összes rendelésérték 15 százaléka származott. Igaz, míg az ázsiaiak visszafogták költéseiket (a GMV éves alapon 6 százalékkal csökkent), addig az európaiaknak megjött az étvágyuk, és 13 százalékkal nagyobb összegű ételrendelést adtak le a futárcégnél.

A keddi megugrás ellenére a társaság piaci értéke 37 százalékkal olvadt le.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.