Továbbra is tart 4iG lendületes növekedése, az előző év azonos időszakához képest a vállalatcsoport az első háromnegyed évben jelentősen növelte árbevételét és eredményességét. A növekedés motorja a Vodafone Magyarország, valamint a 2022 első fél évig lezárt akvizíciókkal megszerzett vállalatok jelentős eredménybővülése volt.
A cégcsoport az év első 9 hónapjában 421,3 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, ami szignifikáns növekedést jelent az elmúlt év hasonló időszakához képest. A vállalatcsoport kilenchavi EBITDA-ja elérte a 147,5 milliárd forintot. Az értékesítés nettó árbevételére vetített EBITDA-marzs 35 százalékos volt. A proforma, valamint az
egyszeri tételektől megtisztított EBITDA meghaladta volna a 155 milliárd forintot.
A vételár-allokációs hatásoktól megtisztított korrigált adózott eredmény 10,7 milliárd forint volt, amely 17,1 milliárd forinttal magasabb, mint az IFRS alapján kimutatott negatív adózott eredmény (mínusz 6,4 milliárd forint).
A vételár allokáción kívül a csoport beszámolójában kimutatott tárgyidőszaki negatív adózott eredményt a kedvezőtlenül alakuló devizaárfolyamok, a felvásárlásokkal kapcsolatos értékcsökkenési leírás- és kamatráfordítások, illetve az extraprofit adó okozták.
A nemrég bejelentett strukturális átszervezések eredményeként a 4iG az elsők között lehet Európában, amely megvalósítja vezetékes távközlési infrastruktúrájának leválasztását, amely művelet a csoport magyarországi és nyugat-balkáni leányvállalatait is érinti. Az igazgatósága a lépéstől 400 milliárd forintot meghaladó további cégérték-növekedést vár.
A program kiemelt célja a távközlési infrastruktúra monetizálása.
A 4iG jelentős hangsúlyt fektetett a hazai- és nemzetközi piacokon kialakított partnerségei megerősítésére. A magyar állammal kötött stratégiai megállapodás, illetve az ennek köszönhetően megvalósuló 150 milliárd forintos vezetékes és mobilhálózat fejlesztési program, továbbá a Telecom Egyptel megkezdett, nagy kapacitású, tenger alatti optikai kábelrendszer kiépítésére vonatkozó együttműködés,
hosszú távon biztosíthatják a vállalatcsoport stratégiai pozícióit, valamint bevételeinek növelését.
A harmadik negyedév főbb mutatói:
– értékesítés árbevétele: 155 milliárd forint
– EBITDA: 52,2 milliárd forint
– nettó eredmény: mínusz 9 milliárd forint
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.