A Wizz Air január 25-én, a piac nyitása előtt teszi közzé a december 31-én lezárult harmadik negyedévre vonatkozó jelentését. Ezt megelőzően frissítettük várakozásainkat, amelyeket jócskán lecsökkentettünk, legfőképp a közel-keleti feszültség okozta működési zavarok miatt.
Várakozásaink szerint a mérséklődő kereslet a befektetők körében aggályokat kelthet, így a legfrissebb vállalati előrejelzések várhatóan csalódást fognak okozni.
Korábbi becsléseinkhez képest a Wizz kevesebb, azonban hosszabb járatokat üzemeltethetett a negyedév során, ami arra utaló jel lehet, hogy a fegyveres konfliktus ellenére a vállalat továbbra is fenntartja az operáció fókuszának az eltolását a Közel-Kelet felé.
Előrejelzésünk szerint éves szinten a cég kapacitása 26 százalék körül növekedett az üléskilométer alapján a vállalat 25 százalékos előrejelzésével szemben. A 87,6 százalékos töltöttségi mutató ugyan az előző év azonos időszakában elért 87,3 százalékhoz képest valamivel jobb lett, azonban elmarad a korábbi optimista 92 százalékos becsléseinktől. Ezáltal a Wizz Air a harmadik negyedévben 15,1 millió utast szállított, ami 22 százalékos növekedésnek felelt meg éves bázison.
Az izraeli konfliktus hatására erősen megcsappant a kereslet az Izraelt körülvevő országokba érkező és az onnan induló járatok iránt, aminek köszönhetően 5 százalékos csökkenést jelzünk előre az egységbevételt illetően. Ez csupán 1,1 milliárd eurós bevételt implikál a negyedévben, melynek akár több mint a felét a kiegészítő termékek/szolgáltatások értékesítésének köszönheti a vállalat.
Frissített előrejelzésünk szerint a negyedév során a cég százmillió eurós működési veszteséget (EBIT), valamint 76 millió eurós nettó veszteséget könyvelhetett el, jóval alulmúlva a korábbi, 72 millió eurós működési eredményt és a 39 millió eurós nettó nyereséget előre jelző számításainkat. Mindezt egy 50 millió eurós árfolyamnyereség realizálásával érheti el a cég, amit az euró dollárral szembeni erősödése okoz.
A negatívumok ellenére továbbra is vételre ajánljuk a Wizz Air részvényeit. A nemrég bejelentett Boeing 737 MAX 9 repülőgépek ideiglenes leállítása miatt megváltozhat a befektetők véleménye az Airbus A320neo család flottáját üzemeltető társaságok iránt, még a Pratt & Whitney hajtóműproblémák ellenére is. Óvatosan várjuk azonban a negyedéves jelentést, mivel a legutóbbi vállalati előrejelzések elérése kisebb nehézségek elé állíthatja a menedzsmentet. A márciusban végződő 2024-es pénzügyi évre 336 millió eurós nettó nyereséget prognosztizálunk, ami valamelyest elmarad a vállalat 350-400 millió eurós várakozásaitól.
A repülőgép-üzemanyag ára, az euró dollárhoz viszonyított mozgása, valamint a nemzetközi hozamok alakulása fogja főként befolyásolni a közeljövőben a szektor iránti hangulatot.
A Wizz Air részvényei 2023 során 16 százalékot erősödtek, azonban jóval alulteljesítette a versenytárs Ryanair 56 százalékos és az easyJet 57 százalékos árfolyam-emelkedését. A GTF hajtóművek problémáinak köszönhetően a Wizz nem tud a várakozásoknak megfelelően növekedni, ám ez a trend fordulhat jövőre. A részvények a Bloomberg elemzői konszenzusa szerint a 2025-ös pénzügyi évre előretekintő, 7,1-szeres P/E és 4,5-szeres EV/EBITDA mutatókon forognak. Ezzel szemben a mi előrejelzéseink konzervatívabbak a konszenzushoz képest, ugyanerre az időszakra 8,4-szeres P/E, illetve 5,6-szeres EV/EBITDA mutatókat jelzünk előre.
Érdemes megjegyezni, hogy a társaságnak még ebben a hónapban vissza kell fizetnie 500 millió eurót a kötvényeseknek, azonban ennek refinanszírozási kérdéseiről jelenleg nem rendelkezünk információval.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.