Véget ért a pandémiás pörgés a luxusiparban. Bár a világ legnagyobb luxustermékeket gyártó cége, az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton luxusóriás 86,15 milliárd eurós bevételről számolt be a tavalyi évre, ami 13 százalékos növekedést jelent. Míg a nettó profit 8 százalékkal 15,17 milliárd euróra nőtt, s a társaság részvényenként 13 euróra emelte az éves osztalékot a tavalyi részvényenkénti 12 euróról. De a növekedés dinamikája lassult.
Emlékezetes, mennyire felpörögtek az eladások az elmúlt években, a pezsgők, a kézitáskák és a luxusékszerek piacán.
Ezt a trendet nevezik az iparágban bosszúvásárlásnak.
Az iparág számai vegyesek. A Hugo Boss és a Burberry csalódást okozott a befektetőknek ebben a hónapban, míg Brunello Cucinelli és a Cartier tulajdonos Richemont erős számokat tett közzé.
A luxustermékek kevésbé tehetős vásárlói csökkentették vásárlásaikat az elmúlt évben, mivel a globális gazdaság a feszültség jeleit mutatja, nyomást gyakorolva a részvényárakra az egész iparágban.
Csütörtökön az LVMH közölte, hogy optimistán tekint az idei évre, ismét célul tűzve ki globális vezető pozíciójának megerősítését a luxuscikkek piacán.
A részvény idei teljesítménye bő 5 százalékos mínusz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.