Elindította szerdán a teljes hosszúságú zenei videókat lejátszó szolgáltatását prémium-előfizetői számára a Spotify, egyebek között Ed Sheeran, Doja Cat, Ice Spice, Aluna és Asake slágerei hívhatók le a tárból – írja a MusicBusiness Worldwide.
A lépéssel a svéd vállalat kesztyűt dobott a YouTube-nak, amely világszerte piacvezető a zenei videostreamingelés területén, azonban egyelőre csupán 11 országban lesz elérhető a Spotify új szolgáltatása. A szerencsés kiválasztottak: az Egyesült Királyság, Németország, Olaszország, Hollandia, Lengyelország, Svédország, Brazília, Kolumbia, a Fülöp-szigetek, Indonézia és Kenya.
Mint látható, hazánk mellett az Egyesült Államok is hiányzik a felsorolásból, ám a Spotify közölte, hogy reményei szerint mihamarabb bővíti a zenei videók katalógusát, és a funkciót mind több országban, mind több felhasználóhoz juttathatja el.
A prémium-zenehallgatók amúgy iOS-en, Androidon, asztali számítógépen vagy tévén is nézhetik a videókat, ha a támogatott zeneszámoknál kiválasztják a „Switch to Video” gombot. Ezután a „Switch to Audio” gomb megnyomásával lehet visszatérni a zenei csatornához.
A Spotify összesített havi aktív felhasználóinak száma, amiben a zenét fizetség ellenében és ingyenesen – azaz reklámokat elszenvedve – hallgató ügyfelek is benne vannak, tavaly 23 százalékkal, 602 millióra nőtt. Azon belül a platform globális prémium-előfizetői bázisa 236 millió főre emelkedett.
A YouTube előfizetőinek száma – a YouTube Music és prémiumkategóriában – a múlt hónapban lépte át a százmilliót világszerte.
A befektetők nem hatódtak meg a hírtől, a svéd cég árfolyama a Nasdaqon magyar idő szerint este 6 körül 1 százalékos mínuszban, 255,4 dolláron állt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.