Nagyot szépített tavalyi 225 millió eurós, első negyedéves veszteségéhez képest az idén a Spotify: a streamingszolgáltató az idei első három hónapban 197 millió eurós nyereségre tett szert, igaz, ezért az eredményért jelentős áldozatokat kellett hozzon más fronton.
A profitabilitás elérése érdekében a svéd nagyvállalat jelentős mértékben visszavágta reklámkiadásait, illetve munkavállalói egy részétől is kénytelen volt megválni, ami meglátszott újonnan regisztráló felhasználói, illetve havi aktív hallgatói számának visszaesésében is. A felszabaduló anyagiak egy részét viszont a Spotify a podcast-divíziójának fejlesztésére használta fel, aminek meg is lett az eredménye:
a podcastrészleg az idén már nyereségessé is vált.
A vállalat első negyedéves bevétele 20 százalékkal 3,64 milliárd dollárra, üzemi haszonkulcsa pedig 27,6 százalékra nőtt. Az időszak során a havi aktív felhasználók száma ugyan 19 százalékkal 615 millió főre bővült, ez a szám viszont elmaradt az elemzők és a Spotify saját előrejelzéseitől is.
A gyorsjelentés közzétételét hatalmas optimizmussal fogadta a piac, a Spotify részvényei közel 13 százalékkal ugrottak meg az amerikai kereskedésben.
A Spotify az elmúlt időszakban áremeléseket is végrehajtott előfizetési csomagjai körében a profitabilitás elérése érdekében, ezek terén azonban több további átalakítást is tervez a cég a közeljövőben.
Létrehozunk majd egy olyan előfizetést is, ami a csak zenét hallgatók számára kínál előnyöket
– mondta az előfizetésekkel kapcsolatban a cég vezérigazgatója, Daniel Ek. A prémium csomagra előfizetők száma egyébként 14 százalékkal 239 millió főre nőtt az első negyedév során.
Rossz hír a Spotify-felhasználóknak: újabb áremelés jöhetAz emelés hátterében az állhat, hogy több országban is bevezetnék a hangoskönyv-szolgáltatást. A Spotify viszont még nem erősítette meg a hírt. |
A második negyedévre vonatkozóan a cég 631 millió aktív havi hallgatóval számol, üzemi marzsát pedig 28,1 százalékra várja bővülni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.