Alig egy évvel első modelljének piacra dobását követően csődöt jelentett az amerikai Fisker elektromosautó-gyártó. A vállalat a The Wall Street Journal szerint az utóbbi hetekben fokozatosan felszámolta működését.
A céget 2016-ban alapította feleségével Henrik Fisker dán autótervező, aki korábban a BMW-nél és az Aston Martinnál dolgozott, és éppen túl volt a korábbi vállalata, a Fisker Automotive 2013-ban kezdődő és 2014-ben lezárt csődjén. A cég 2020-ban ment tőzsdére egy úgynevezett SPAC-fúzió keretében, amikor egy üres, ám tőzsdei vállalat és egy nem tőzsdei cég egyesülésével a szokásosnál egyszerűbb módon léphet a börzére egy vállalat.
2021 februárjában a cég piaci kapitalizációja – noha ekkor még egyetlen modellje sem volt kész – megközelítette a nyolcmilliárd dollárt.
Az Apollo Global Management magántőkealap támogatását élvező ürescsekk-cég egymilliárd dollárnyi tőkét hajtott fel az induláshoz, ám a Fisker ezt gyorsan felélte, és nem tudta visszafizetni adósságát legfontosabb befektetőjének. Bár a Fisker egy nagy autógyártóval is tárgyalt a lehetséges beruházásokról és a közös gyártásról, ám idén márciusban a tárgyalások megegyezés nélkül zárultak.
Az Ocean nevű elektromos SUV volt a Fisker első modellje, melyet a cég tavaly nyáron kezdett el szállítani, pont akkor, amikor visszaesett az elektromos járművek iránti globális kereslet.
Ráadásul idén júniusban több mint 18 ezer járművet kénytelen volt visszahívni, ebből körülbelül 11 ezer autót a motorteljesítmény elvesztésének a veszélye miatt, és mintegy 7 ezret azért, mert a műszerfalon lévő jelzőfények és ikonok nem feleltek meg a hatósági előírásoknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.