Erős eladási számokról számolt be pénteken a Tesco. A brit kiskereskedelmi óriásnak a prémium szupermarketektől átcsábított vásárlók mellett az alábbhagyó infláció is kapóra jött, a most rajtoló foci-Eb-től pedig további forgalomnövekedésre számítanak.
A brit kiskereskedelmi óriás forgalma 3,4 százalékkal, 15,3 milliárd fontra nőtt a május 25-én zárult három hónapban.
A bővülés motorját az élelmiszerek adták, amelyekből öt százalékkal többet vásároltak a fogyasztók szerte Európában. A nem élelmiszer szegmens – ami a Tesco értékesítésének mindössze hét százalékát adja – 0,7 százalékkal emelkedtek az eladások, főként a ruházati cikkeknek köszönhetően.
Mindez azt jelzi a Reuters beszámolója szerint, hogy a vásárlóerő az enyhülő inflációs nyomás mellett kedvezőbb, mint amire az elemzők számítottak, a Tesco pedig továbbra is jól alakítja árpolitikáját.
Közleményük szerint az időszak során érezhetően több vásárló pártolt át hozzájuk más brit prémium szupermarketektől. A legnagyobb brit kiskerláncnak így sikerült még jobban ellépnie versenytársaitól:
piaci részesedése 52 bázisponttal 27,6 százalékra nőtt május végére.
A Tesco vezetése bizakodó az év egészét illetően is, megerősítve az áprilisban kitűzött, működési profitcélt, ami alapján legalább 2,8 milliárd font eredményt szállíthat a társaság ebben az üzleti évben.
Ehhez a péntek este rajtoló labdarúgó Európa-bajnokság is kapóra jön, a sporteseménytől a vezetőség a forgalom fellendülését várja. A meccsnapokon erős sör- és boreladásokkal számolnak, de emellett a piknik- és grilltermékek körében is növekvő kereslet várható.
Az iparági adatok azt mutatják, hogy a vásárlók már fel is töltötték a készleteiket, 33 millió karton sört és 9 millió csomag kolbászt vásároltak.
A társaság részvényei 2,7 százalékot erősödtek a kedvező értékesítési számok közzétételét követően, a kurzus ezzel már 17 százalék feletti plusznál jár idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.