A luxusiparban lassulásra számítottak az elemzők, de a második negyedéves jelentések után az év végi fellendüléssel kapcsolatos remények végleg szertefoszlottak. Az ágazat négy legnagyobb részvénye 200 milliárd dolláros veszteséget szenvedett el az év eleji csúcs óta.
A Bloomberg emlékeztet: a luxuságazat évek óta Kínára támaszkodik, azonban az ingatlanválság elmélyülése után a kínaiak kevesebb prémiumterméket vásárolnak, így a szakértők szerint az idei lehet a globális luxuspiac leggyengébb éve a világjárvány csúcspontja óta. Az elmúlt napokban sorra érkeztek a kiábrándító számok: a világ legnagyobb luxuscikkgyártójának számító francia LVMH nyeresége 14 százalékkal, a
bevétele pedig egy százalékkal csökkent az idei első fél évben a tavalyi azonos időszakkal összevetve.
A Cartier márkát is birtokló Richemont a múlt héten közölte befektetőivel, hogy forgalma mindössze 1 százalékkal, 5,33 milliárd euróra bővült a június végén zárult negyedévben. Ez jókora fékezés az egy évvel korábban elért, 19 százalékos növekedés után. A teljesítmény még a visszafogott, 2 százalékos bővülésről szóló elemzői várakozásokat is alulmúlta.
A svájci vállalat a gyenge kínai keresletet jelölte meg a gyatrább teljesítmény fő okaként. Az ázsiai ország piacán 27 százalékkal zuhantak az eladások, amit a többi ázsiai országban elért növekedés is csak részben tudott ellensúlyozni, a kontinensen így összességében 18 százalékos volt a zsugorodás.
Európában eközben 5 százalékkal, az amerikai kontinensen 10 százalékkal emelkedett a forgalom. A Hugo Boss közben visszavágta az idei évre vonatkozó előrejelzését: a német cég azzal számol, hogy bevétele 4,2–4,35 milliárd euró között lesz 2024-ben, szemben a korábbi, legfeljebb 4,45 milliárd eurós tervvel.
A Burberry is profitfigyelmeztetést adott ki, miután negyedéves forgalma 22 százalékkal, 458 millió fontra zuhant. Az egész évre pedig már 30 százalékos visszaesést prognosztizálnak, az üzleti év első fele így várhatóan veszteséges lesz. A brit cég felfüggesztette az osztalékfizetést, Jonathan Akeroyd vezérigazgató pedig benyújtotta a lemondását.
A piac legfelső szegmensében lévő luxusmárkák viszont jobban teljesítenek, mivel az ultragazdagok még mindig szórják a pénzt. Például a Brunello Cucinelli olasz luxusmárka, dacolva a trenddel, közel 15 százalékos forgalomnövekedésről számolt be az első fél évben, köszönhetően annak, hogy csak a legdrágább termékekre összpontosít.
Szuperjacht-nagyhatalommá válhat OlaszországBár a szuperjachtok általában csak világsztárokról készült lesifotókon és az oligarchák lefoglalt vagyontárgyai közt jelennek meg, ezek a mérnöki csodák valójában az olasz ipar egyik legkiemelkedőbb teljesítményét testesítik meg, az ország pedig most még nagyobb lendületet adna világelső márkáinak. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.