A Revolut bevétele tavaly csaknem megduplázódott, és 1,8 milliárd fontra (2,2 milliárd dollárra) nőtt. A londoni székhelyű fintech cég keddi közleménye szerint a kamatbevétel tavaly 500 millió fontra nőtt a 2022-es 83 millió fontról. Ennek hatását azonban mérsékelte az egyes termékekhez kötődő hitelezési veszteségek megugrása.
A Revolut idén is exponenciális növekedésre készül
– mondta Nik Storonsky vezérigazgató. Hozzátette: a vállalat ügyfélköre tavaly 12 millió fővel bővült globálisan, és tavaly év végére elérte a 38 milliót, idén júniusra pedig a 45 milliót.
A legfrissebb eredmények jóval a törvényes határidő előtt láttak napvilágot, ami azért érdekes, mert a Revolut az előző években többször késedelmesen jelentett. Ez a körülmény akadályozta, hogy
a fintech cég végre megszerezze a kulcsfontosságú brit banki licencet.
A cég évek óta próbálja megszerezni az engedélyt. Ennek kapcsán mondta Francesca Carlesi, a Revolut brit vezérigazgatója egy keddi interjúban, hogy folyamatosan egyeztetnek a szabályozókkal, de nincs előre meghatározott menetrend.
A BDO könyvvizsgáló kedvező véleménye tovább erősíti a fintech ambícióit. A tervek között szerepel a tőzsdei bevezetés is.
A Bloomberg News múlt hónapban számolt be arról, hogy a cég bankárokat fogadott fel, hogy segítsenek eladni 500 millió dollár értékű részvényt egy tranzakció során, amely több mint 40 milliárd dollárra értékelné fel a Revolutot, szemben a legutóbbi, 2021-es 33 milliárd dolláros értékeléssel.
A Revolut adózás előtti eredménye tavaly rekordot ért el, 438 millió fontot tett ki.
Ugyanakkor a hitelezési veszteség több mint háromszorosára, 46,6 millió fontra nőtt 13,6 millió fontról. A kölcsönkönyv 204 millióról 528 millió fontra ugrott. A cég személyi kölcsönöket nyújtott Franciaországban, Németországban, Spanyolországban, valamint hitelkártyákat Írországban és Spanyolországban. Az adminisztratív költségek 933 millió fontra nőttek. Marketingre és reklámra 241 millió fontot költöttek, míg a teljes személyzeti költség 362 millióról 498 millió fontra nőtt.
A vállalat azt állítja: jó úton halad, hogy a pénzügyi év végére elérje az 50 millió ügyfelet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.