A BMW sem lóg ki a gyatra értékesítési és nyereségadatokkal jelentkező autógyártók sorából. A bajorokat is utolérte a kínai kór, a világ legnagyobb autópiacán visszaesett forgalom jócskán belemart a cég profitjába – derül ki a csütörtökön publikált gyorsjelentésükből.
A befektetők által legnagyobb figyelemmel követett üzemi nyereségráta a második negyedévben 8,4 százalékra mérséklődött az egy évvel korábbi 9,2 százalékról.
Az üzemi nyereség 10,7 százalékkal 3,88 milliárd euróra, az adózott eredmény pedig 8,6 százalékkal 2,70 milliárd euróra esett vissza a csütörtökön publikált gyorsjelentés szerint.
A bevétel viszont csak 0,7 százalékkal mérséklődött, s 36,94 milliárd euró volt. A gyenge számokra 3,4 százalékos esés bontakozott ki a BMW csoport Frankfurtban jegyzett részvényeinek árfolyamában.
A rossz hangulaton az sem segített hogy a bajorok megerősítették a teljes üzleti évre vonatkozó kilátásait. Korábban a Stellantis, a Mercedes-Benz, a Ford, a Nissan és a Volkswagen egyaránt korrigálni kényszerült a tervein.
Riválisaihoz képest a BMW-nek olyan sok oka a panaszra nem lehet, az idei első fél évben csupán 1588 autóval adott el kevesebbet, mint egy évvel korábban. A 1,213 millió értékesített autó megoszlása a következő volt:
Érdekesség, hogy a BMW az elektromos átállásban sokkal jobban teljesít, az első félévet jellemző 34 százalékos értékesítési plusz a tisztán elektromos autóinál a piaci átlagot meghaladó előrelépést és több mint 179,5 ezres darabszámot takar. A teljes értékesítésen belül 13,7 százalékot tesz ki a villanyautók aránya. A BMW bajainak első számú forrása Kína, ahol
egyaránt lecsapódott az autókeresletben, a BMW például 4,7 százalékos darabszámcsökkenést mutatott ki a második negyedévben – írja a Bloomberg.
Kínában ráadásul a legnagyobb haszonkulccsal értékesíthető prémium kategóriás autók kereslete csappant meg az utóbbi időben, éppen azzal a lendülettel, ahogy a felső-középosztály és a gazdagok luxuscikkek iránti igénye is visszafogottabbá vált.
Erre az LVMH-tól a Hermesen át a Keringig különböző intenzitással, de mindenki panaszkodik. A BMW nem szállt be a kínai árcsökkentési versenybe, sőt emelte modelljeink árát, viszont csökkentette értékesítési elvárásait a helyi kereskedőivel szemben.
A külföldi autómárkák részesedése a kínai piacon egyébként az idei év első négy hónapjában 44 százalékra esett vissza a 2019-es 62 százalékról, ez is jól jellemzi a hagyományos autógyártók kiszorulását az amúgy is túlzsúfolt helyi piacról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.