BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elkapta a BMW-t is a kínai kór

Közel öt százalékkal esett a kereslet a luxuskategóriát képviselő BMW autói iránt Kínában, ez mély nyomot hagyott a bajor autógyártó profitján, csapást mérve a részvényárfolyamra. Az elektromos átállásban viszont hagyományosan jól teljesít a BMW.

A BMW sem lóg ki a gyatra értékesítési és nyereségadatokkal jelentkező autógyártók sorából. A bajorokat is utolérte a kínai kór, a világ legnagyobb autópiacán visszaesett forgalom jócskán belemart a cég profitjába – derül ki a csütörtökön publikált gyorsjelentésükből.

BMW  29 September 2021, Bavaria, Garching: The BMW manufacturer logo is seen on the grill on the front of a BMW i4 during a BMW press event. Photo: Matthias Balk/dpa (Photo by MATTHIAS BALK / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
A BMW 1,213 millió járművet adott el az első fél évben, csaknem annyit, mint tavaly / Fotó:  AFP

A befektetők által legnagyobb figyelemmel követett üzemi nyereségráta a második negyedévben 8,4 százalékra mérséklődött az egy évvel korábbi 9,2 százalékról. 

Büntették a BMW-t a részvényesei 

Az üzemi nyereség 10,7 százalékkal 3,88 milliárd euróra, az adózott eredmény pedig 8,6 százalékkal 2,70 milliárd euróra esett vissza a csütörtökön publikált gyorsjelentés szerint. 

A bevétel viszont csak 0,7 százalékkal mérséklődött, s 36,94 milliárd euró volt. A gyenge számokra 3,4 százalékos esés bontakozott ki a BMW csoport Frankfurtban jegyzett részvényeinek árfolyamában. 

A rossz hangulaton az sem segített hogy a bajorok megerősítették a teljes üzleti évre vonatkozó kilátásait. Korábban a Stellantis, a Mercedes-Benz, a Ford, a Nissan és a Volkswagen egyaránt korrigálni kényszerült a tervein.

A Mini eladásaival gondok vannak

Riválisaihoz képest a BMW-nek olyan sok oka a panaszra nem lehet, az idei első fél évben csupán 1588 autóval adott el kevesebbet, mint egy évvel korábban. A 1,213 millió értékesített autó megoszlása a következő volt:

  • BMW: 1 096 423 darab (plusz 2,3 százalék),
  • Mini: 114 034 darab (mínusz 18,8 százalék)
  • Rolls-Royce: 2819 darab (mínusz 11,4 százalék)
  • Motorkerékpárok: 113 072 darab (plusz 0,2 százalék)

Érdekesség, hogy a BMW az elektromos átállásban sokkal jobban teljesít, az első félévet jellemző 34 százalékos értékesítési plusz a tisztán elektromos autóinál a piaci átlagot meghaladó előrelépést és több mint 179,5 ezres darabszámot takar. A teljes értékesítésen belül 13,7 százalékot tesz ki a villanyautók aránya. A BMW bajainak első számú forrása Kína, ahol

  • a gazdasági növekedés lelassulása,
  • az inflációs környezet,
  • az ingatlanválság,
  • a brutálisan megerősödött helyi versenytársak
  • és a lakosság költekezési hajlandóságának csökkenése

egyaránt lecsapódott az autókeresletben, a BMW például 4,7 százalékos darabszámcsökkenést mutatott ki a második negyedévben – írja a Bloomberg

Kínában ráadásul a legnagyobb haszonkulccsal értékesíthető prémium kategóriás autók kereslete csappant meg az utóbbi időben, éppen azzal a lendülettel, ahogy a felső-középosztály és a gazdagok luxuscikkek iránti igénye is visszafogottabbá vált. 

A kínaiak visszafogták a luxuskiadásaikat

Erre az LVMH-tól a Hermesen át a Keringig különböző intenzitással, de mindenki panaszkodik. A BMW nem szállt be a kínai árcsökkentési versenybe, sőt emelte modelljeink árát, viszont csökkentette értékesítési elvárásait a helyi kereskedőivel szemben. 

Kína BMW Mini Aceman
A Mini Aceman elektromos autót Kínában gyártják / Fotó: AFP

A külföldi autómárkák részesedése a kínai piacon egyébként az idei év első négy hónapjában 44 százalékra esett vissza a 2019-es 62 százalékról, ez is jól jellemzi a hagyományos autógyártók kiszorulását az amúgy is túlzsúfolt helyi piacról.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.