A Zwack Unicum bruttó árbevétele üzleti éve első negyedében 9,131 milliárd forint volt, 2,5 százalékkal haladja meg az előző üzleti év hasonló időszakáét, azonban tartalmazza a január 1-jén bevezetett DRS (kötelező visszaváltási rendszer) díj 40 millió forintos árbevételét is - közölte a cég kedden délelőtt.
A nettó – jövedéki adó, valamint DRS visszaváltási díj nélküli – értékesítés 5,3 százalékkal, 5,63 milliárd forintra nőtt. A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 4,6 százalékkal, 3,72 milliárd forintra emelkedett, a növekedés teljes egészében a prémiumkategóriában keletkezett, a minőségi italok forgalma stagnált.
A prémiumkategórián belül az Unicum márka árbevétele 10 százalékot meghaladó mértékben nőtt, ugyanakkor számottevően csökkent a Fütyülős márka forgalma.
A forgalmazott termékek nettó árbevétele 4,7 százalékkal magasabb a bázisnál, melyen belül a Diageo-portfólió árbevétele 10,4 százalékkal nőtt, míg az egyéb forgalmazott termékek árbevétele 22,5 százalékkal csökkent. Ez utóbbi kategóriában átlagot meghaladó mértékben csökkentek a borok és a pezsgők.
Az április–júniusi bolti piackutatási adatok szerint a magyar adózott, kiskereskedelemre vonatkozó égetett szeszesital-piac volumenben 2,7 százalékkal csökkent, értékben pedig 1 százalékkal nőtt, míg a Zwacké volumenben 3 százalékkal csökkent, ugyanakkor bruttó értékben 3,5 százalékkal haladta meg a bázist.
Bár a magas infláció okozta belföldi forgalomhanyatlás üteme az utóbbi fél évben mérséklődött, továbbra is kedvezőtlenül befolyásolja a társaság eredményességét.
A teljes belföldi piacon az első negyedévben a volumen majdnem 4 százalékkal csökkent, ugyanakkor az árbevétel 5,3 százalékkal haladta meg a bázisévet. Az árbevétel-emelkedést az eredményesen végrehajtott áremelés és az értékesítés termékösszetételének kedvező irányú változása együttesen generálta.
Az exportra értékesített termékek árbevétele 578 millió forint, mely 17,8 százalékos bővülést jelent a bázisidőszakhoz képest. A célzott reklámok eredményeként Romániában éves bázison 22 százalékkal nőtt az árbevétel, míg Szlovákiában csaknem megduplázódott. Emellett
a Zwack legnagyobb exportpiacán, Olaszországban 36 százalékkal ugrott meg a forgalom.
Az utaslétszám folyamatos emelkedése ellenére is csökkent a Duty Freeben értékesített termékek árbevétele, valamint Németországban is számottevően visszaesett.
Az anyag jellegű ráfordítások 4,5 százalékkal csökkentek, míg a nettó árbevétel 5,3 százalék nőtt, így a bruttó fedezeti hányad 3,8 százalékponttal 63,6 százalékra duzzadt. A személyi jellegű ráfordítások eközben 6 százalékkal híztak. Az üzleti év elején a társaság átlagosan 12 százalékos bérfejlesztést hajtott végre.
Az egyéb működési ráfordítások mintegy 30 százalékkal haladják meg bázisidőszaki adatokat. A tavaly júliustól bevezetett EPR (kiterjesztett gyártói felelősség) díj, illetve a januártól hatályos DRS (kötelező visszaváltási rendszer) szolgáltatási és csatlakozási díja összességében 129 millió forint többletráfordítást eredményezett a társaságnak.
A Zwack Unicum működési eredménye 887 millió forint lett, 10 millió forinttal marad el a bázistól. A tárgyidőszakban 50 millió forint nettó pénzügyi bevétel merült fel, melyet teljes egészében a lekötött pénzállomány kamatbevétele eredményezett. Az eredményt terhelő adók összege megegyezik a bázisévben kifizetett adók összegével.
A vállalat adózott eredménye összességében – a várakozásoknak megfelelően – 7,3 százalékkal, 746 millió forintra mérséklődött.
A hírre egy jottányit sem változott a cég részvényárfolyama kedden délelőtt, változatlanul 24 400 forinton kötötték rá az ügyleteket. Év eleje óta viszont közel 34 százalékkal drágult a papír, és részvényenként 1400 forintos osztalékot is kaptak a részvényesek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.