A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol ígéretet tett arra, hogy újra közösségi kávéházzá varázsolja a népszerű láncot, ezzel eltávolodva elődje stratégiájától. Niccol első 100 napos tervei között szerepel, hogy javítja a kávéházlánc gyengélkedő eladásait és visszanyeri a vásárlók bizalmát. Az új CEO első munkanapján közzétett nyílt levelében részletesen bemutatta terveit, és kitért arra is, hogy miért távolították el elődjét, Laxman Narasimhant.
Kiemelte, hogy különösen az Egyesült Államokban több üzlet elveszítette azt a varázsát, amely vonzza a vásárlókat. „Az üzleteink néha túl mechanikusak, a menük túl soknak tűnnek, a termékek minősége változó, a várakozás túl hosszú, és az átadás túl kaotikus. Úgy érzem, eltávolodtunk alapvető értékeinktől” – írta a dolgozóknak, ügyfeleknek és befektetőknek címzett levelében.
Niccol elsődleges célja az, hogy a Starbucks újra a közösség találkozóhelyévé váljon,
olyan hellyé, ahol az emberek szívesen időznek. Az új stratégia részeként
A cég az utóbbi időben egyre inkább az elviteles rendelésekre támaszkodott, amelyek miatt hosszú sorok alakultak ki, különösen a reggeli csúcsidőszakban. Ez sokak szerint hozzájárult ahhoz, hogy a Starbucks elveszítette azt a „harmadik hely” státuszt, amelyet korábbi vezetője, Howard Schultz képviselt: egy otthonon és munkahelyen kívüli kényelmes találkozóhelyet – írja a Financial Times.
Narasimhan korábbi stratégiája az üzletek hatékonyságának növelésére irányult, valamint az elvitelre és kiszállításra specializált új helyszíneket hozott létre. Azonban Niccol új irányvonala inkább a kávézói élményre és a közösségi tér kialakítására helyezi a hangsúlyt.
A Starbucks eladásai az elmúlt két negyedévben visszaestek,
és a cég részvényei évek óta elmaradtak az amerikai tőzsdén mért átlagos teljesítménytől. Niccol a hangsúlyt az Egyesült Államokra helyezi, de megemlítette, hogy a cég nemzetközi piacain, különösen Kínában, a Közel-Keleten, valamint Európában és Latin-Amerikában is hatalmas lehetőségeket lát a növekedésre. A Starbucks részvényei 1,2 százalékkal emelkedtek Niccol bejelentését követően, ami a befektetők bizalmát is tükrözi az új vezető iránt.
Soha ilyen korán nem kezdődött az ősz a Starbucksnál az Egyesült Államokban, mint idén, ugyanis a cégnél már augusztus végén kapni lehetett az őszi menüt, benne a rendkívül népszerű Pumpkin Spice Lattéval. A döntés hátterében többek között az is állhat, hogy a cég eladásai nem érték el a befektetői várakozásokat az elmúlt hónapokban – ez is hozzájárult Narasimhan leváltásához.
A Magyarországon is népszerű Pumpkin Spice Latte már nálunk is kapható szeptember 2-a óta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.