Az S&P Global Market Intelligence legfrissebb adatai szerint a Wizz Air részvényeinek 13 százalékát teszik ki a kölcsönbe adott részvények, ami élénk shortolást jelez. A rivális EasyJet és Ryanair esetében ez az arány kevesebb mint 1 százalék – írja a Bloomberg.
A részvény támadói szerint számos okból gyengülhet a papír: a Wizz Air
A cég londoni tőzsdén jegyzett részvényei idén már 41 százalékkal, 1311 pennyre estek, amit az augusztusi profitfigyelmeztetés is indokolt, és egyes elemzők szerint a légitársaságok közötti árverseny miatt könnyen lehet, hogy még lejjebb ütik.
Nagy a bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy a Wizz képes lesz-e teljesíteni az egész éves előrejelzést
– mondta Sathish Sivakumar, a Citigroup elemzője. Ő egyike annak az öt, a Bloomberg által követett elemzőnek, akik eladásra ajánlják a Wizz Airt. Sivakumar tavaly október óta ezen az állásponton van.
A légitársaság az egyik legnagyobb kárvallottja az Airbus A321-es repülőgépek hajtóműproblémáinak. Mivel pedig a gépek rendelkezésre állása bizonytalan, a Wizz Air a menetrend fenntartása érdekében lízingelte a repülésre kész gépeket, ami csökkenti a nyereséget.
Az árháború is sújtja a vállalatot, a Ryanair előrejelzése szerint a jegyárak még tovább csökkenhetnek , miközben az eladósodottság is problémát jelent a Wizznél – mondta Gerald Khoo a Panmure Liberumtól, aki szintén eladásra javasolja a részvényeket.
Az egyik nagy különbség a Wizz Air, másrészt a Ryanair és az EasyJet között a tőkehelyzet
– írta Khoo a Bloombergnek e-mailben küldött kommentárjában.
A Wizz Air nettó adósságállománya az éves nyereség 4,6-szeresének felel meg, míg a Ryanair és az EasyJet nettó készpénzzel rendelkezik, ami sokkal nagyobb pénzügyi rugalmasságot biztosít számukra.
A befektetők a Wizz Air riválisai iránti preferenciája tükröződik az értékelésekben. A Ryanairért a nyereség 10,7-szeresét, az EasyJetért pedig 7,6-szeresét hajlandók fizetni, míg a Wizz Air esetében ez a szorzó 5,3-es.
Az elemzők összességében mégis optimisták a részvényt illetően, amely az öt eladás mellett kilenc vételi és 10 tartási minősítést kapott.
Az 1982 pennys átlagos árcéljuk 51 százalékos hozamot jelent a következő egy évben.
A Wizz egyik híve, Ruairi Cullinane az RBC Capital Marketstől azt várja a cégtől, hogy a marginok a járvány előtti szintek felé javuljanak. Cullinane szerint ez a 2026-os pénzügyi évben bekövetkezhet, ha a Wizz vissza tud térni a kapacitásnövekedéshez, és kedvezőbb flottamixszel rendelkezik. „Az RBC profitbecslése a Wizz Air márciusban véget érő pénzügyi évére vonatkozó előrejelzési tartományának alsó széle felé helyezkedik el, ami kockázatot jelent az előrejelzésre” – mondta az elemző, aki
ennek ellenére úgy látja, az árfolyam a következő 12 hónapban akár meg is duplázódhat.
A Wizz Air menedzsmentje sem ül a babérjain, lépéseket tettek a nyereség újbóli növelésére, részben azzal, hogy jövőre hosszabb távú fapados járatot indítanak Szaúd-Arábiába – mondta Váradi József vezérigazgató egy múlt heti interjúban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.