BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Business,Woman,Putting,A,Coin,On,A,Pile,Of,Coins. hitel, kölcsön
személyi kölcsön

Cofidis-felmérés: még a pénzügyekbe is beférkőzik a közösségi média

A megkérdezettek több mint harmada szerint jó tanácsadó a közösségi média, 15 százalékuk akár a saját zsebére menő pénzügyi döntést is meghoz az ott látottak alapján.

A magyarok közel egyharmada érzi úgy, hogy kényelmesen megél jövedelméből, míg akiknél hiányos a kassza, azoknak havi plusz 200 ezer forintra lenne szüksége. A lakosság 9 százaléka venne fel hitelt a következő 1 évben, a nem lakáscélú hitel tervezett összege 1,1 millió forint. Ugyanakkor a teljes online ügyintézés alapelvárás lett az évek során.  

Business,Woman,Putting,A,Coin,On,A,Pile,Of,Coins. hitel, kölcsön
Ma már elvárt a teljes online ügyintézés / Fotó: Shutterstock

A Cofidis negyedéves kiadványa szerint az anyagi gondokra a kölcsön jelenti a megoldást:  

az elmúlt évben igénylők ötöde vett fel hitelt a bevételek és kiadások egyensúlyban tartására. 

A következő három hónapban azonban a hitelfelvételi szándékot a nagyobb tervek valóra váltásának igénye vezérli: lakásfelújítás és vásárlás (29–29 százalék), autóvásárlás (22 százalék), háztartási nagygépek beszerzése (16 százalék).
Az MNB adatai alapján még mindig erős a személyihitel-piac. A Cofidis Hitel Monitor szerint a magyarok 9 százaléka tervez hitelt felvenni a következő egy évben.

A (közösségi)média hatalma

A kiadvány szerint a közösségi médiát nem csak szórakozásra használják  megkérdezettek, hanem pénzügyi kérdésekről is innen tájékozódnak.

Persze az online összehasonlító oldalak a legnépszerűbbek, és sokan saját bankjukhoz fordulnak először kérdéseikkel, de egyértelmű a trend: pénzügyi kérdések megválaszolásár is használják a közösségi portálokat. 
A lakosság 37 százaléka megbízható forrásnak tartja pénzügyi témákban a social media oldalakon elérhető tartalmakat, és 22 százalékuk követ kifejezetten ezzel foglalkozó oldalakat, influenszereket vagy csoportokat. Főleg a befektetésekkel, megtakarításokkal, jövedelemnövelési lehetőségekkel kapcsolatos témák népszerűek.  


Bankfiók a múlté, online ügyintézés a jelen

Ne legyenek hozzáadott, rejtett költségek, egyszerűen és gyorsan menjen a folyamat

– ezek a legfontosabb elvárások hiteligényléskor. A válaszadók közel fele szerint manapság már elvárható, hogy a teljes  folyamatot online, papírmentesen intézhessék. Az elmúlt években csökkent az online ügyintézéstől elzárkózók száma, de még mindig vannak, akik a személyes találkozót preferálják.
A kutatás szerint mindössze a magyarok negyede tudja, hogy egy hitelszerződést ma már online is alá lehet írni, a lakosság fele pedig nem hallott arról, hogy áruhitelt nem csak üzletben, hanem online is igényelhetnek. 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.