BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Majdnem minden fiók nyitva van

Néhány ideiglenesen bezárt egységtől eltekintve a hazai bankok teljes fiókhálózata várja az ügyfeleket a koronavírus-járvány harmadik hullámában is. A fiókbezárás csak végső opció.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a koronavírus harmadik hullámával kapcsolatban a hitelintézetek figyelmébe ajánlotta az első hullám idején készült körlevelét, amely a veszélyhelyzet negatív hatásainak enyhítésére szükségesnek tartott intézkedéseket tartalmazza. Mint ismert, akkor a bankfiókok 94 százaléka nyitva volt. Ebben szerepe volt annak is, hogy a járvány első szakaszában a Magyar Bankszövetség is ajánlást tett tagjainak, amelyet követve a hazai bankok egységes metodika szerint működtek.

Jelenleg ennél is jobb a helyzet. Az OTP Bank 361 egységből álló hazai hálózatában kedden hat egység (az ácsi, az adonyi, a baktalórántházi a polgárdi, valamint az egyik győri és salgótarjáni fiók) volt zárva, ezek nem tervezett, ideiglenes bezárások voltak

– közölte a Világgazdasággal az OTP.

  • A Takarékbank 745 egységének csak mintegy 1,6 százaléka nem nyitott ki rendkívüli okok miatt, emellett a fiókok 0,5 százaléka rövidített nyitvatartással működik.
  • A Budapest Bank 92 bankfiókjából kedden 91 várta az ügyfeleket rendes nyitvatartással, mindössze egy fiókot kellett néhány napra bezárni.
  • Az MKB-nál kedden mind az 51 bankfiók a rendes nyitvatartással működött,
  • az Ersténél is mind a 106 kirendeltség rendben fogadta az ügyfeleket,
  • ahogy hétköznapokon a 206 K&H-fiók is működik. A K&H-nál a bevásárlóközpontokban található bankfiókok a korlátozások idején szombatonként nem lesznek nyitva.
  • A CIB Bank két budapesti – a pesterzsébeti és a Bajcsy-Zsilinszky úti – fiókja már december óta ideiglenesen zárva tart, a győri és a gödöllői fiók rövidített nyitvatartással üzemel, a többi bankfiók kedden rendes nyitvatartással várta az ügyfeleket.
  • A pénzintézetnél elmondták, bankfiókjaikban tavaly óta a délutáni órákban leginkább azokat az ügyfeleket fogadják, akik időpontot foglaltak, a K&H is az időpontfoglalást ajánlja ügyfeleinek.

    Fotó: Kallus György / VG

    Tervezett fiókbezárásra egyik lapunknak válaszoló hitelintézet sem készül.

  • Ahogy a CIB-nél elmondták, céljuk, hogy kirendeltségeik a járványhelyzet ellenére is az ügyfelek rendelkezésére álljanak. Szükség esetén átcsoportosításokkal, rövidített nyitvatartással oldják meg a működést, és csak elkerülhetetlen esetben zárnak be ideiglenesen fiókot.
  • Az MKB-nál és az Ersténél is úgy nyilatkoztak, hogy a pandémiás helyzet alakulásától függően a tavalyi tapasztalatok alapján elsősorban a nyitvatartási idő csökkentésével, illetve az érintett fiókokra vonatkozó csökkentett szolgáltatásokkal tervezik az ügyfélforgalom fenntartását, és ők is csak végső esetben zárnának be ideiglenesen fiókot.
  • A K&H-nál szintén az átcsoportosításokban gondolkodnak létszámhiány esetén.
  • A BB-nél úgy látják, meglévő kapacitásaikkal tudják kezelni a helyzetet. Vannak forgatókönyveik arra az esetre, ha a megbetegedések száma jelentősen megnőne.
  • A Takarékbanknál is a többi hitelintézethez hasonló eszközökkel élnek, ha valahol fiókbezárást kell elrendelni, a legrövidebb időn belül igyekeznek újra kinyitni. A pénteki nyugdíjfizetési napon különösen nagy figyelmet fordítanak arra, hogy minimalizálják az esetleges szolgáltatáskiesést.
  • Az esetleges fiókbezárásokról természetesen minden hitelintézet azonnali tájékoztatást ígért az ügyfeleknek, ezt az MNB is elvárja. Az MNB ajánlásai szerint az esetleges fiókbezáráskor a banknak gondoskodnia kell arról is, hogy a jellemzően a fióknál lévő és a környékbeli ATM-ekben megfelelő mennyiségű készpénz legyen.

    Az első hullám idején több bank is zárt be fiókot egy-egy napra fertőtlenítő takarítás miatt, miután kiderült, hogy koronavírus-fertőzött dolgozójuk volt; az újranyitást átirányított vagy tesztelt kollégákkal oldották meg. Csányi Sándor, az OTP elnök-vezérigazgatója a múlt heti gyorsjelentésről tartott tájékoztatón arra emlékeztetett, hogy egy dolgozóra vetítve talán az OTP tesztel a legtöbbet a munkatársak között, megítélésük szerint így működtethetők biztonságosan a bankfiókok. Ugyanakkor – tették hozzá a banknál – mindig az aktuális helyzetnek megfelelő intézkedéseket hoznak, a cél az ügyfelek és a kollégák védelme.

    A CIB-nél és az OTP-nél is jelezték, hogy a fiókok mellett egyre gyakoribb az online ügyfélszolgálatok, az internetbank és mobilbank használata, ezeken keresztül továbbra is majd minden banki ügy elintézhető. Az MNB emellett arra hívta fel a figyelmet, hogy a bankoknak továbbra is lehetőséget kell biztosítaniuk az ügyfelek személyes panasztételére, ám – tették hozzá a jegybankban – a járvány intenzitásának esetleges fokozódása esetén akár indokolttá válhat az áttérés az írásbeli (s ezen belül az elektronikus úton történő), illetve a telefonos panasztételi lehetőség megteremtése is.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.