A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a koronavírus harmadik hullámával kapcsolatban a hitelintézetek figyelmébe ajánlotta az első hullám idején készült körlevelét, amely a veszélyhelyzet negatív hatásainak enyhítésére szükségesnek tartott intézkedéseket tartalmazza. Mint ismert, akkor a bankfiókok 94 százaléka nyitva volt. Ebben szerepe volt annak is, hogy a járvány első szakaszában a Magyar Bankszövetség is ajánlást tett tagjainak, amelyet követve a hazai bankok egységes metodika szerint működtek.
Jelenleg ennél is jobb a helyzet. Az OTP Bank 361 egységből álló hazai hálózatában kedden hat egység (az ácsi, az adonyi, a baktalórántházi a polgárdi, valamint az egyik győri és salgótarjáni fiók) volt zárva, ezek nem tervezett, ideiglenes bezárások voltak
– közölte a Világgazdasággal az OTP.
A pénzintézetnél elmondták, bankfiókjaikban tavaly óta a délutáni órákban leginkább azokat az ügyfeleket fogadják, akik időpontot foglaltak, a K&H is az időpontfoglalást ajánlja ügyfeleinek.
Tervezett fiókbezárásra egyik lapunknak válaszoló hitelintézet sem készül.
Az esetleges fiókbezárásokról természetesen minden hitelintézet azonnali tájékoztatást ígért az ügyfeleknek, ezt az MNB is elvárja. Az MNB ajánlásai szerint az esetleges fiókbezáráskor a banknak gondoskodnia kell arról is, hogy a jellemzően a fióknál lévő és a környékbeli ATM-ekben megfelelő mennyiségű készpénz legyen.
Az első hullám idején több bank is zárt be fiókot egy-egy napra fertőtlenítő takarítás miatt, miután kiderült, hogy koronavírus-fertőzött dolgozójuk volt; az újranyitást átirányított vagy tesztelt kollégákkal oldották meg. Csányi Sándor, az OTP elnök-vezérigazgatója a múlt heti gyorsjelentésről tartott tájékoztatón arra emlékeztetett, hogy egy dolgozóra vetítve talán az OTP tesztel a legtöbbet a munkatársak között, megítélésük szerint így működtethetők biztonságosan a bankfiókok. Ugyanakkor – tették hozzá a banknál – mindig az aktuális helyzetnek megfelelő intézkedéseket hoznak, a cél az ügyfelek és a kollégák védelme.
A CIB-nél és az OTP-nél is jelezték, hogy a fiókok mellett egyre gyakoribb az online ügyfélszolgálatok, az internetbank és mobilbank használata, ezeken keresztül továbbra is majd minden banki ügy elintézhető. Az MNB emellett arra hívta fel a figyelmet, hogy a bankoknak továbbra is lehetőséget kell biztosítaniuk az ügyfelek személyes panasztételére, ám – tették hozzá a jegybankban – a járvány intenzitásának esetleges fokozódása esetén akár indokolttá válhat az áttérés az írásbeli (s ezen belül az elektronikus úton történő), illetve a telefonos panasztételi lehetőség megteremtése is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.