Sajátos terep a mezszponzoráció, hiszen a sportszergyártók fizetnek a kluboknak, hogy felszerelésekkel láthassák el őket, pedig már önmagában az sem kevés pénz, amit ezen termékek fejlesztésébe fektetnek. Ma már ott tartunk, hogy a gigaklubok kegyeiért őrületes versenyfutás zajlik.
A Real Madrid és az Adidas 1998 óta hűséges társai egymásnak, s a jelenleg érvényben lévő szerződés alapján évi 42 millió eurót kap a királyi gárda, plusz 10 milliót bizonyos feltételek teljesülése esetén.
A Real bevételei éves szinten 10 százalékkal emelkednek, ezen belül a kereskedelmi bevételek 15-20 százalékkal kúsznak feljebb, ami az európai klubfutball krémjében is extra teljesítménynek számít. Fontos is a növekvő forgalom és profit, hiszen hamarosan megkezdődnek a klubnál a stadionfelújítási munkálatok.
Külön érdekesség, hogy a klubvezetés nem talált komolyabb támogatót ehhez a felújításhoz, így saját zsebből kell fizetnie a rekonstrukció mintegy 575 millió euróra rúgó költségeit.
A klub és a sportszergyártó most új szintre lépett: további tíz évre írt alá szerződést, amelynek értelmében 2020–2030 között évi 110 millió eurót kap az egyesület, és további 40-et egyéb feltételek teljesülése esetén – természetesen ezt is évente.
Ezzel a körülbelül 1,5 milliárd euróval a Real meg is előzi állandó versenytársait a piacon, nevezetesen a Barcelonát és a Manchester Unitedet. Ez az elképesztő összeg több mint a Nike és az amerikai profi kosárlabdaliga, az NBA között tavaly bejelentett megállapodás, amely szerint a gyártó nyolc szezonra 1 milliárd dollárt ad.
Mindezen túl tavaly ráadásul a Fly Emirates vállalattal is szerződést hosszabbítottak Madridban, így a légitársaság logója már 70 millió eurós átutalás ellenében díszeleg a Real dresszein 2022-ig. Ezzel szintén megelőzi a Manchester Unitedet, amely a Chevrolettől kap évi 62 millió eurót.
Ezek után a világ legdrágább mezét a Real Madrid játékosai viselhetik majd, ugyanis a bónuszokkal együtt mintegy 220 millió eurót ér a blancók hófehér szerelése.
Ha csak az Adidastól érkező összeget nézzük, a Real 110 millió euróval is az első helyen tanyázik, megelőzve a Barcelonát, amely évente 105 milliót kap a Nike-tól. A lista harmadik helyét bitorló Manchester United markát pedig 94 millió euró üti évente szintén az Adidastól.
A hírek szerint a királyi gárda és a sportszergyártó már évek óta tárgyalt egy új megállapodásról, Madridban ugyanis meglehetősen féltékenyek voltak a manchesteri vörös ördögökre, amikor 2015-ben csillagászati összegről szóló szerződést kötöttek az Adidasszal. Florentino Pérez elnök számon is kérte a céget, hogy miért egy olyan klubnak ajánlott ilyen zsíros szerződést, amelyik Sir Alex Ferguson visszavonulása óta lényegében nem nyert semmit egy Európa-ligán kívül, míg a spanyolok a Zinédine Zidane-éra alatt tripláztak a Bajnokok Ligájában.
S míg a United az Adidasszal, az örök rivális Barcelona pedig a Nike-val írt alá évi 105 millió euróról szóló partneri megállapodást, addig a királyiakat senki sem bombázta hasonló ajánlatokkal. Pérez tehát addig panaszkodott, amíg végül lekörözték az addigi rekordereket, s a sportszakmai diadalmenet után immár szponzorációs téren is ők ülnek a trónon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.