A Forma–1 világbajnoka, Max Verstappen akkor is a versenyez, ha éppen repülőgépen utazik. A Red Bull pilótája egy csúcstechnológiás F1-szimulátort építtetett a Falcon–900EX típusú magánrepülőjébe. Egy ilyen gép nagyjából 10 millió fontba kerül, de a világbajnok versenyző megtalálta a módját, hogy még különlegesebbé tegye. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint ez nem arról szól, hogy Verstappen videojátékozni akar a szabadidejében, hanem így is készül a versenyekre.
A Mirror arról írt, hogy Max Verstappen nemcsak a valós, hanem a virtuális versenyzésnek is nagy rajongója. Nemrég a Virtual Le Mans 24 órás versenyen is részt vett, ami egy szimulációs futam. Hozzá kell tenni, hogy ez a verseny felháborította a kétszeres világbajnok autóversenyzőt, mivel csatlakozási problémák miatt a csapata kiesett a futamból. Ennek ellenére a Redline (az együttes, amiben Verstappen versenyzett) második számú csapata megnyerte a 24 órás maratoni futamot, de ez nem boldogította a pilótát. Verstappen a Twitch-csatornáján beszélt az esetről, a Virtula Le Mans versenyt bohócshow-nak nevezte és közölte, hogy többet nem vesz részt rajta.
Kiderült, kik a legjobban fizetett Forma–1-es pilótákA Forma–1 világában a csapatok óriási pénzeket költenek a sztárpilótákra és a versenyautókra. Tavaly a legjobban fizetett pilóták közel 100 milliárd forintnyi összeget rakhattak zsebre. |
Amellett, hogy
a Red Bull pilótája élvezi a virtuális kihívásokat, arra is használja a szimulációt, hogy edzeni tudjon akkor is, ha nem ülhet ténylegesen autóba.
Helmut Marko szerint az F1-es bajnoki címvédő profitált is ebből a korábbi szezonokban – erről is a Mirror számolt be.
A magángépről Verstappen nem tud online versenyeken részt venni, mivel a mozgásban lévő gépen képtelenség megfelelően erős internetet biztosítani. Világ körüli útjai során gyakorlásra és edzésre használja majd a szimulátort.
A 25 éves versenyző abban a tekintetben is egy új generáció képviselője a Forma–1-ben, hogy teljes mértékben ő végzi az autók beállításainál a szimulációs teszteket. A legtöbben ezt a feladatot a tartalékpilótákra bízzák, azonban a holland közölte, hogy mindenképpen részt akar venni az autók fejlesztésében és a beállítások kialakításában.
Ez segít megőrizni a fókuszomot, ráadásul szórakoztat is. Amúgy sem tudnék mit csinálni, amikor otthon vagyok, a szimulációs versenyzés pedig jó mulatság
– nyilatkozta. Hozzátette, hogy minden pilótának megvan a saját vezetési stílusa, emiatt pedig sikeresebb lehet a versenyeken, ha az autót kizárólag hozzá igazítják a tesztek során.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.