„Mélységesen elítéljük azokat a személyeket, akik a felfokozott érdeklődést jogtalan anyagi haszonszerzésre használják fel, és együttérzünk azokkal, akik valóban azért szerettek volna ott lenni a Puskás Arénában, hogy segítsenek, szurkoljanak a válogatottnak” – jelentette ki Sipos Jenő, a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) szóvivője az M1-nek azután, hogy múlt pénteken kevesebb mint három óra alatt minden jegy elkelt a szerbek elleni október 14-i hazai Európa-bajnoki selejtezőre. A G csoportban négy mérkőzés után tíz pontjával élen álló nemzeti együttesünk így telt ház előtt fogadja a rosszabb gólkülönbségével – de eggyel több meccset játszó – második Szerbiát.
A pénteki online értékesítés során a jegyek megvásárlására először a Szurkolói Klub tagjainak volt lehetőségük, csak ezután következett az úgynevezett nyitott eladás. Sokan azonban többórás várakozás után sem tudtak belépőt venni, mások be sem tudtak lépni a felületre. Arra is kevesen számítottak, hogy a jegyüzérek szinte egyből akcióba lendültek a különböző közösségi oldalakon:
előfordult, hogy a legolcsóbb, 6 ezer forintos tiketteket tízszeres áron kínálták.
Válaszul a legnépszerűbb, magyar labdarúgással foglalkozó Facebook-oldal, a TrollFoci több alkalommal is nyilvánosságra hozta a jegyüzérek profilját.
A Magyar Labdarúgó Szövetség leszögezte, a jegyek felhasználására vonatkozó szabályok megszegése hatósági eljárást vonhat maga után, ezért ha be tudták vagy be tudják azonosítani az elkövetőt, minden esetben feljelentést tesznek:
„A jelenlegi jogszabályi környezet nem teszi lehetővé, hogy a szövetség hatékonyan felléphessen a tisztességes szurkolók érdekeit sértő jelenséggel szemben, ezért az MLSZ jogszabály-módosítást fog kezdeményezni annak érdekében, hogy hatékonyabban lehessen védekezni a jegyüzérekkel szemben.”
Sipos Jenő többek között azt is elmondta, már elkezdődött a Szurkolói Klub megújítása, ennek a legfontosabb eleme pedig az, hogy azok a szurkolók részesüljenek kedvezményben és előnyben, akik rendszeres látogatói a válogatott mérkőzéseknek, azokkal szemben, akik visszaélésekre próbálják felhasználni ezeket a meccseket.
Közép-Európa legnagyobb befogadóképességű, legkorszerűbb multifunkcionális élményarénája Budapesten található.
A hathektáros belső területtel rendelkező, 67 155 férőhelyes, több mint 190 milliárd forintból a Népstadion helyén épült Puskás Aréna idén lesz négyéves:
még 2019 novemberében avatták fel a Magyarország–Uruguay barátságos találkozóval, és azóta a sportesemények mellett számos más rendezvénynek is otthont adott.
A magyar válogatott ebben az évben négy összecsapást vívott a Puskásban, ahol
Négy idei hazai fellépésén Marco Rossi együttesére – amely több mint egy éve nem kapott ki – a hivatalos adatok szerint 213 713 néző volt kíváncsi a helyszínen. (Csak összehasonlításképpen, a második legnagyobb város, Debrecen népessége 201 582 fő.)
Átlagban tehát több mint 53 428-an járnak a válogatott itthoni meccseire.
Ezenfelül beszédes adat az is, hogy a stadion 2019-es átadása óta több mint egymillióan fordultak meg itt. A Nemzeti Sport egy korábbi cikkében felidézi, hogy amíg 2003. november 19-én a Magyarország–Észtország-mérkőzést mindössze 457 szurkoló látta az Üllői úton, addig napra pontosan húsz évvel később Montenegrót már 67 ezer ember előtt fogadhatjuk a Puskás Arénában, amelynek idei kihasználtsága mintegy 80 százalékos.
Az európai stadionok rangsorában 20. a Puskás a befogadóképességet tekintve, a 60-70 ezer férőhelyes kategóriában azonban csak az athéni Olimpiai Stadion és a marseille-i Stade Vélodrome előzi meg. A kontinens legnagyobb sportlétesítménye egyébként a felújítás alatt álló barcelonai Camp Nou, ahová 99 354-en férnének be, de a munkálatok végén, 2025-ben már 110 ezerre nő ez a szám.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.