Piacra dobná a Bundesliga marketingjogainak egy kisebb szeletét a Német Labdarúgóliga (DFL), amely a Reuters értesülései szerint öt befektetővel tárgyal a mintegy egymilliárd eurós ügyletről.
A hírügynökség forrásaira hivatkozva arról ír, hogy a 36 élvonalbeli és másodosztályú fociklubot tömörítő szervezet 900 millió és egymilliárd euró közötti összegért értékesítené a Bundesliga és a 2. Bundesliga közvetítési, hirdetési és digitális jogainak egy részét.
A DFL öt befektetőtől kért be ajánlatot, a lehetséges stratégiai üzletfelek között szerepel az Advent, a Blackstone, a Bridgepoint, a CVC és az EQT. A források elmondása szerint a liga ezek közül legalább négy előzetes ajánlat befutására számít december elejéig. Az érintett cégek hárították a Reuters megkeresését az ügyben.
A fordított aukciós eljárás során a pénzügyi befektetők legfeljebb egymilliárd euróért szerezhetnek maximum nyolcszázalékos részesedést a következő 20 évre egy újonnan alapítandó médiacégben, amely a Bundesliga televíziós, reklám- és digitális jogait birtokolja.
Az új tőkeerős befektető megjelenésétől országos médiapozíciójának erősítését, valamint a digitális és nemzetközi üzletág bővítését várja a fociliga. A kluboknak kiküldött levél szerint a külső befektető bevonása „a szövetségi bajnokságok sportszakmai és gazdasági versenyképességének biztosításáról szól”.
A Statista adatai szerint a Bundesliga a harmadik legnagyobb márkaértékű labdarúgó liga Európában, csupán a spanyol és az angol élvonal előzi meg:
A Bundesliga-klubok a szervezet december 11-i közgyűlésén dönthetnek az értékesítési eljárás folytatásáról, amihez a 36 csapat kétharmadának jóváhagyása szükséges.
A DFL harmadik alkalommal tesz kísérletet a marketingjogok részleges értékesítésére, miután a legutóbbi, májusi javaslathoz nem sikerült megszerezni a klubok támogatását. Az új javaslat szerint a leendő új résztulajdonos nem szólhatna bele a játékterv vagy a liga kialakításába, és a DFL határozhatná meg azt is, hogy ki vezesse az új marketingcéget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.