Sebastian Vettel és a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff sem zárta ki, hogy a német pilóta a német csapattal térhetne vissza a Formula–1-be. A felvetésnek az nyitott teret, hogy a Mercedestől az esztendő végén távozik a hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton, akinek az utódát még nem jelölték ki, Vettel pedig szabadon igazolható, miután 2022 végén gyakorlatilag visszavonult. De nem teljesen.
A Mercedes–Vettel egyezségnek az adott új lendületet, hogy a négyszeres világbajnok pilóta a héten interjút adott a brit Sky Sports csatornának, amiben természetesen az is szóba került, hogy vannak-e tervei a Forma-1-be visszatérésre.
Vettel a saját elmondása szerint nem szakította meg teljesen a kapcsolatát az F1-gyel, időnként beszél a tagjaival, így Toto Wolff-fal is. Ennek kapcsán szegezték neki a kérdés, hogy amennyiben visszatérne, azt a Mercedesnél tenné-e.
Szükség lenne még néhány telefonra ahhoz, hogy kiderítsem, milyen is a teljes ajánlatcsomag, de az biztos, hogy a Mercedes ülése az egyik legkecsegtetőbb a piacon
– mondta Vettel, és nem véletlenül. 2014 és 2020 között ugyanis mindannyiszor Mercedes-autóval nyerték meg az egyéni világbajnokságot:
A konstruktőröknél pedig ennél is többet, nyolc vb-t húzott be a csapat zsinórban.
Azóta persze a ciklikusság jegyében átvette a hatalmat a Red Bull és az immár kétszeres világbajnok holland Max Verstappen, ám a Ferrari mellett továbbra is a Mercedes az első számú rivális.
A plusz érdekesség, hogy a 39 éves Hamilton éppen a Ferrarihoz igazol a Mercedestől – sajtóértesülés szerint évi 87 millió dollárért (31,3 milliárd forintért) –, ahol pedig átvehetné a helyét júliusban a 37-et betöltő Vettel – és az bizonyos, hogy számolnak vele a szóba jöhető személyek között.
A jelenleg Szuzukában zajló Japán Nagydíjon megkérdezték a Mercedes csapatfőnökétől, Toto Wolfftól, hogy mit szól Vettel hétközi nyilatkozatához, mire úgy felelt, hogy „őt nem lehet figyelmen kívül hagyni”.
Hozzátette: a versenyzői múltja önmagáért beszél, és az egy-két éves pihenője akár a hasznára is válhat, hiszen átértékelhette, hogy mi fontos neki igazán, és új motivációra is lelhetett.
Vettel amúgy nemrég a Porsche Le Mans-i autóját tesztelte, lehet, hogy el is a június 15-16-i hétvégén tartandó 24 órás versenyen.
Egyébként régi mondás volt az F1-ben, hogy mire a mezőny a Hungaroringre ér, minimum felpörög, de inkább már be is fejeződik a pilótakeringő. Ennek persze főleg az időzítés az oka, hiszen régen augusztus elején-közepén, újabban július közepén érkezik Magyarországra a mezőny: idén éppenséggel július 19–21. a mi hétvégénk.
Ezúttal pedig sok újdonsággal is szembesülnek majd a Mogyoródra látogatók, mert gőzerővel folyik a pálya felújítása.
Az update feltétele volt annak, hogy a Magyar GP szerződését 2032-ig meghosszabbították, és 2026-ig végezni is kell vele. Az első ütem, ami idén befejeződik, elsősorban a közműcseréket foglalja magába és 9 milliárd forintba kerül.
A felújítás második szakaszában új, ikonikus főépületet is felhúznak, amelyben nemcsak a műveleti operatív központ és irodák, hanem kávézó, shop és porta is helyet kap. Emellett a főlelátót is felújítják, és a boxutca paramétereit is jelentősen bővítik.
A 2024-es futam előtt 60 nappal kapjuk vissza a pályát a kivitelező konzorciumtól, a fennmaradó idő áll rendelkezésünkre a verseny előkészítésére és lebonyolítására
– mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, egyben a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.