Nem várt izgalmakat hozott a május végi monacói Forma–1-es nagydíj, hiszen az elmúlt években egyeduralkodó, és immár háromszoros világbajnok holland Max Verstappennek nemcsak a győzelemre nem volt reális esélye, hanem még a dobogó sem volt elérhető számára, végül csak a hatodik helyen intette le őt a kockás zászló. A futamot a Ferrari monacói versenyzője, Charles Leclerc nyerte, de majdnem ennyit beszéltek a verseny után az első körben történt balesetekről is, amelyen közül Esteban Ocon kiesése borzolta leginkább a kedélyeket.
Az egyik, nagy sajtóvisszhangot kiváltó incidens az Alpine két versenyzője, az egyaránt francia Pierre Gasly és Esteban Ocon koccanása volt. Utóbbi pilóta figyelmetlensége miatt a két autó összeért, Ocon számára véget ért a verseny, Gasly pedig egy kör hátránnyal az éppen még pontszerző tizedik helyen zárt. Az Alpine idei autója messze elmaradt a várakozásoktól. A két pilóta az eddigi nyolc futamból csupán 1-1 pontot gyűjtött, és a csapat a megszerzett két pontjával csupán a nulla pontos Kick Saubert megelőzve az utolsó előtti helyen áll a konstruktőrök között.
A rázúduló tömérdek negatív kritika után Ocon csalódottan nyilatkozott a Forma–1 hivatalos honlapjának. A francia pilóta elmondta, hogy elszomorította a sok gyalázkodás, amit a csapattársával történt ütközése után kapott, de megerősítette, hogy a június 9-i, Montrealban megrendezendő kanadai nagydíjon is az Alpine színeiben indul, és mindent megtesz a jó szereplésért. Persze nem lesz könnyű dolga, mert a nem annyira versenyképes autó mellett még egy 5 rajthelyes büntetéssel is számolni kell, amit baleset okozása miatt kapott.
„Sok ember kemény munkájának, támogatásának és áldozatvállalásának köszönhetően 2016-os debütálásom óta eddig több mint 140 nagydíjon indultam. Mindig is kemény versenyző voltam, és mint a legtöbb pilótának, nekem is voltak kisebb incidenseim. Nem vagyunk robotok! Sportolók vagyunk, akik minden nap a határainkat feszegetjük, hogy elérjük álmainkat, a futamgyőzelmeket. Az F1 egy olyan sport, ahol az érzelmek magasra csapnak, és a szenvedélyek mélyre hatolnak” – nyilatkozta Esteban Ocon.
A közösségi médiában nyilvánosan is elnézést kért a balesetért a csapattársától, a csapattól, és a szurkolóktól egyaránt. Hozzátette, hogy tiszteli Gaslyt, akit jó versenyzőnek tart. És immár teljes erőbedobással a következő versenyre fókuszál.
Azonban az év hátralévő versenyein nemcsak a pontszerzésért kell megküzdenie, hanem a jövőjéért is. Az Alpine ugyanis a hét elején bejelentette, hogy nem hosszabbítja meg Esteban Ocon év végén lejáró szerződését, és a 2025-ös szezonra új csapattársat keresnek Gasly mellé. A francia tulajdonú, Renault motorokkal versenyző csapat az indoklásban úgy fogalmazott, hogy Ocon távozása nem az előző futamon történt baleset következménye, attól függetlenül döntöttek így.
Ennyi a Forma–1-es versenyzők fizetése 2024-benA három legjobban kereső pilóta az F1-ben Lewis Hamilton, Max Verstappen és Fernando Alonso. Megnéztük, hogy mekkora a maradék 17 Formula-1-es versenyző fizetése 2024-ben. A felsorolásból hiányoznak a különböző bónuszok. |
A 27 éves pilóta 2016-ban debütált a száguldó cirkuszban. A jelenlegi csapatánál 2020 óta versenyez, és öt szezon alatt három dobogós helyezést szerzett. Pályafutása első, és eddig egyetlen futamgyőzelmét 2021-ben a Magyar Nagydíjon szerezte. Legutóbb épp tavaly Monte Carlóban állhatott fel a dobogóra, amikor a harmadik helyen zárt.
Természetesen a bejelentés után egyből beindultak a pletykák a paddockban Ocon következő csapatával, és az Alpine 2025-ös lehetséges felállásával kapcsolatban. A francia istállónál minden bizonnyal marad Gasly. A másik ülésre több opciója is van a csapatnak, egyikük a korábban a csapat utánpótlásában szereplő, jelenleg az egyik Saubert vezető kínai Csou Kuan-jü, akit sokan a fő esélyesnek tartanak. Ugyanakkor szóba jöhet a jelenlegi tartalékpilóta, az ausztrál Jack Doohan, valamint az Alpine hosszú távú versenyautózásban (WEC) induló csapatának tagja, Mick Schumacher is. Csou érkezése szponzori szempontból sem lenne utolsó a franciák számára, ugyanis a Forma-1 egyetlen kínai versenyzője sok kínai támogatót tudhat a háta mögött, többek közötti a Geely autógyártót is.
Esteban Ocon jövője is kérdésessé, őt az amerikai Haas istállóval boronálták össze. A tengerentúli gárda versenyautóit idén a német Hülkenbeg és a dán Kevin Magnussen vezetik, azonban Hülkenberg biztosan elhagyja a csapatot, miután több évre aláírt a Sauberhez, és egyelőre a dán pilóta sem kapott új kontraktust jövő évre. A pletykák szerint már a nyáron kiderülhet, melyik lesz Ocon következő csapata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.