A Hungaroringnek továbbra is Forma–1-es versenyhelyszínnek kell maradnia – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter azt követően, hogy Stefano Domenicalival, a Forma–1 elnök-vezérigazgatójával, valamint Mohammed Ben Sulayemmel, a Nemzetközi Automobil-szövetség elnökével folytatott tárgyalást a Hungaroringen szombaton.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető elmondta, jó hír, hogy Magyarországgal, a magyarországi rendezéssel, a magyarországi versennyel mindenki messzemenően elégedett.
Mindenki azt az álláspontot képviseli, hogy Budapestnek, illetve a Hungaroringnek továbbra is Forma–1-es versenyhelyszínnek kell lennie.
Hozzátette: „A vezetők értékelik azt a 39 évet, amely eltelt azóta, hogy Magyarország először látta vendégül a száguldó cirkuszt, és egyértelműen úgy ítélik meg, hogy bár a világ rohan előre, ennek a sportágnak az örökségére igenis szükség van. És mivel a magyarországi futam a versenynaptárban a második leghosszabb megszakítás nélkül futam, ezért aztán úgy is tekintenek erre a versenyhétvégére, mint amely a horgonyt jelenti a Formula–1 örökségéhez, a régi hagyományokhoz, úgyhogy ezért is gyakorlatilag azzal számolnak, hogy Magyarország hosszú távon a Forma–1 egyik helyszíne lesz”. Közölte, most 2032-ig van szerződésünk.
A Forma–1 menedzsmentje több újítást, beruházást, felújítást kért.
Ezeket két részletben hajtották, illetve hajtják végre, a felújításnak az első szakasza lezárult, célfotóval a rendezvény előtt, hiszen világos volt, hogy egy ilyen presztízsű eseményen félbemaradt építkezés nem lehet, tehát úgy kellett a felújítást tervezni, hogy az első rész végénél úgy tűnjön, mintha már mindennek vége lenne – fejtette ki.
Aláhúzta, ez most így is tűnik, de ez nincsen így, ugyanis ahogy itt a motorhome-okat elviszik, gyakorlatilag minden, ami itt látszik, le lesz bontva, és a Forma–1 sztenderdjeinek megfelelően mind a főlelátó, mind a főépület, mind a versenyigazgatóság, mind a paddockrész teljes mértékben megújul, kibővül.
Elmondta: több ezer négyzetméterrel meg fog nőni az épület hasznos területe, és
amikor jövő évben a Forma–1 ide visszatér, akkor egy teljesen megújult főlelátóval, főépülettel, paddockkal, versenyirányítási központtal fognak találkozni.
A nyári szünet után a Nemzetközi Automobilszövetség szeretné kipróbálni a Forma–1-es pilótafülkék hűtőrendszerét. A hagyományos légkondicionáló rendszerekkel ellentétben ez a rendszer a pilótafülke és a környező karosszéria körül több kisebb szerkezetből áll. A terv: a rendszernek a hűtött levegőt a vezetőhöz kell irányítania.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.