BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Megint különleges mezben játszik a Barcelona a Real Madrid elleni rangadón

Az elmúlt évek el Clásicóihoz hasonlóan idén is különleges mezben lép pályára a Real Madrid elleni rangadón az FC Barcelona. A Spotify-jal kötött együttműködés jegyében ezúttal a Coldplay zenekar logóját viselik majd a dresszükön a Barcelona játékosai az október 26-i mérkőzésen.

Közeledik a szezon első el Clásicójának időpontja, az európai futball egyik legpatinásabb rangadóját október 26-án, szombaton rendezik. Az FC Barcelona idegenben, a Santiago Bernabéu stadionban csap össze ősi riválisával, a Real Madriddal a spanyol bajnokság 11. fordulójában.

Barcelona, Lamine Yamal
Lamine Yamal, a Barcelona futballistája a csapat Coldplay-logós mezével / Fotó: FC Barcelona / Facebook

A Barcelona a csúcsmeccsre különleges mezzel készül, dresszükön a szokásos Spotify-szponzorlogó helyett a Coldplay zenekar emblémája fog megjelenni. A logót a banda új albumához, a Moon Musichoz alkották meg, és a lemez címére utalva holdalakokból adja ki az együttes nevét – derül ki a katalán egyesület hivatalos honlapján megjelent közleményből.

A Barcelona női csapatának játékosai néhány nappal később, november 2-án az Eibar elleni bajnokin öltik majd magukra a Coldplay-logós felsőket.

A speciális mezekből korlátozott mennyiségű készült, ezeket október 18-tól vásárolhatják meg a szurkolók a Barcelona boltjaiban és webshopjában. Kétféle verzió lesz, a klub alapítására utaló 1899 darabot adnak ki a normál Coldplay-logós trikókból, ezek minőségüket tekintve teljesen megegyeznek azzal, amelyben a futballisták kifutnak a gyepre.

A Coldplay zenekar tagjai a Barcelona mezével, amelyen az együttes logója is látható / Fotó: FC Barcelona / Facebook

A másik változatból mindössze 22 darab készül, ezeken fluoreszkáló Coldplay-logó lesz, és mindegyiket dedikálják majd a meccseken kezdőként pályára lépő labdarúgók, 11-et a férfi, 11 pedig a női csapat játékosai.

A mezek eladásából befolyó bevételeket a Barcelona jótékony célra fordítja, az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságát segíti.

A Spotify-jal kötött szponzorációs szerződés révén az utóbbi években már hagyománnyá vált, hogy a Real Madrid elleni rangadókon valamely együttes vagy előadó logóját viselik a mezükön a Barcelona játékosai, az elmúlt években például a kanadai rapper Drake és a legendás angol rockbanda, a Rolling Stones emblémája is megjelent a Barca gránátvörös-kék dresszén.

A Barcelona több mint 400 millió euró támogatást kap a Spotify-tól

A Spotify 2022 óta a Barcelona egyik kiemelt támogatója. A svédországi székhelyű zenei streamingóriás egy négyéves megállapodás keretében évente körülbelül 60 millió eurót fizet a katalán klubnak mezszponzorként, ehhez jön még a négy évre összesen további 15 millió az edzőfelszereléseken megjelenő reklámokért a Sport című lap információi szerint.

A Spotify emellett névadó szponzora is a Barcelona stadionjának. A cég négy esztendőn át évente 5 millió eurót, majd nyolc éven át évente 20 millió eurót fizet a jelenleg felújítás és bővítés alatt álló Camp Nou névhasználati jogaiért. Így az egész Spotify-ügyleten igen szépen keres a Barca, összesen körülbelül 435 millió euró folyik be a klub kasszájába a streamingszolgáltatótól.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.