Közeledik a szezon első el Clásicójának időpontja, az európai futball egyik legpatinásabb rangadóját október 26-án, szombaton rendezik. Az FC Barcelona idegenben, a Santiago Bernabéu stadionban csap össze ősi riválisával, a Real Madriddal a spanyol bajnokság 11. fordulójában.
A Barcelona a csúcsmeccsre különleges mezzel készül, dresszükön a szokásos Spotify-szponzorlogó helyett a Coldplay zenekar emblémája fog megjelenni. A logót a banda új albumához, a Moon Musichoz alkották meg, és a lemez címére utalva holdalakokból adja ki az együttes nevét – derül ki a katalán egyesület hivatalos honlapján megjelent közleményből.
A Barcelona női csapatának játékosai néhány nappal később, november 2-án az Eibar elleni bajnokin öltik majd magukra a Coldplay-logós felsőket.
A speciális mezekből korlátozott mennyiségű készült, ezeket október 18-tól vásárolhatják meg a szurkolók a Barcelona boltjaiban és webshopjában. Kétféle verzió lesz, a klub alapítására utaló 1899 darabot adnak ki a normál Coldplay-logós trikókból, ezek minőségüket tekintve teljesen megegyeznek azzal, amelyben a futballisták kifutnak a gyepre.
A másik változatból mindössze 22 darab készül, ezeken fluoreszkáló Coldplay-logó lesz, és mindegyiket dedikálják majd a meccseken kezdőként pályára lépő labdarúgók, 11-et a férfi, 11 pedig a női csapat játékosai.
A mezek eladásából befolyó bevételeket a Barcelona jótékony célra fordítja, az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságát segíti.
A Spotify-jal kötött szponzorációs szerződés révén az utóbbi években már hagyománnyá vált, hogy a Real Madrid elleni rangadókon valamely együttes vagy előadó logóját viselik a mezükön a Barcelona játékosai, az elmúlt években például a kanadai rapper Drake és a legendás angol rockbanda, a Rolling Stones emblémája is megjelent a Barca gránátvörös-kék dresszén.
A Spotify 2022 óta a Barcelona egyik kiemelt támogatója. A svédországi székhelyű zenei streamingóriás egy négyéves megállapodás keretében évente körülbelül 60 millió eurót fizet a katalán klubnak mezszponzorként, ehhez jön még a négy évre összesen további 15 millió az edzőfelszereléseken megjelenő reklámokért a Sport című lap információi szerint.
A Spotify emellett névadó szponzora is a Barcelona stadionjának. A cég négy esztendőn át évente 5 millió eurót, majd nyolc éven át évente 20 millió eurót fizet a jelenleg felújítás és bővítés alatt álló Camp Nou névhasználati jogaiért. Így az egész Spotify-ügyleten igen szépen keres a Barca, összesen körülbelül 435 millió euró folyik be a klub kasszájába a streamingszolgáltatótól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.