A fogyasztási cikkeket gyártó brit-holland multinacionális vállalat termékpalettája kifejezetten széles, a szépségápolási kiegészítőktől, a háztartási termékeken át egészen az élelmiszerekig terjed. A múlt héten tette közzé a Unilever menedzsmentje a második negyedévre vonatkozó gyorsjelentését, mely nem kifejezetten nyűgözte le a befektetőket.
A Procter & Gamble-höz hasonlóan a menedzsment itt is az emelkedő inflációra hívta fel a figyelmet, ami rövid távon erodálja a marzsokat a cégnél.
A vállalat vezetése az emelkedő olajárakra, a nyersanyagárak drágulására, valamint a munkaerő és szállítási költségek emelkedésére hívta fel a figyelmet.
A vezérigazgató szerint azonban hála a Unilever stabil és elismert brand portfóliójának, a vállalat tudja kezelni az ilyesfajta kockázatokat, ugyanakkor ez időbe telik. Az első félév során a társaság értékesítési számai 5,4 százalékkal bővültek éves bázison, mely az értékesítési volumen 4 százalékos bővüléséhez vezetett, míg az áremelések csak 1,3 százalékkal járultak hozzá a növekedéshez. A gyorsjelentés alapján a második félévben ugyanakkor jelentősebb lehet az áremelések hajtóereje is.
Emellett az elmúlt napokban szintén lefele húzta a részvény árfolyamát a Unilever által tulajdonolt Ben & Jerry’s jégkrémgyártó, valamint Izrael között kialakult nézeteltérés. A jégkrémgyártó ugyanis bejelentette, hogy leállítja fagylaltjainak értékesítését az Izrael által megszállt Ciszjordániában és Kelet-Jeruzsálemben,
miután az értékesítés az érintett területeken nem áll összhangban a cég által vallott értékekkel. A történet több izraeli politikus felháborodását is kiváltotta, köztük az új miniszterelnökét is. A Unilever eközben cégcsoport szinten gyorsan és teljesen elhatárolódott a Ben & Jerry’s magánakciójától, de ekkora már jelentősebb zuhanást szenvedett el a részvény árfolyama – nagyobbat, mint amit a Ben & Jerry’s árbevétel és eredmény alapon hozzátesz a vállalat csoportszintű teljesítményéhez.
A történtek hatására a stabil cashflow termelő képességgel rendelkező gigavállalat előremutató P/E rátája 20 alá esett, ami jelentősebb diszkontnak tekinthető, miután a hasonló profilú Procter & Gamble részvényének mutatója alig 25 alatt van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.