A világ legismertebb tech cége azért választotta a gyorsan növekvő ázsiai piacot, hogy felvegye a versenyt a vetélytársakkal, köztük az Amazonnal. A tudósítások szerint a kaliforniaiak szélesebb alapokon nyugvó együttműködést alakítanak ki a kínai céggel, aminek egyik eleme, hogy 550 millió dollárért 27 millió újonnan kibocsátott A-osztályú törzsrészvényt vásárolnak – így kevesebb mint 1 százalékos tulajdonosi hányadra tesznek szert a JD-ben. Ez a félmilliárd dollár még egy ekkora cégnél is jelentős nagyságrend, bár a Google-nál azért volt miből költeni:
a keresőóriás anyacégének, az Alphabetnek idei első negyedéves árbevétele meghaladta a 31 milliárd dollárt.
Az összebútorozás lényege, hogy a Google árakat összehasonlító rendszere (Google Shopping) reklámozni fogja a JD.comon elérhető termékeket, így a JD.com meg fog jelenni a nemzetközi piacokon is.
Ami pikánssá teszi a bevásárlást, az az, hogy
Kína szoros ellenőrzés alatt tartja a világhálót, meghiúsítva minden, a kommunista párt tekintélyének rombolására irányuló kísérletet.
Márpedig a Google keresőjében ilyen találatok is előfordulnak, a cég pedig nem hajlandó cenzúrázni ezeket a tartalmakat – ennélfogva nem is érhető el Kínában a Google legtöbb szolgáltatása.
A JD.com befektetői között egyébként igazi nagyágyúk voltak már a Google előtt is: részvényes a Tencent kínai internetes technológiai holding, a legnagyobb kínai e-kereskedelmi vállalat, az Alibaba ősriválisa és a világ egyik legnagyobb áruházlánca, az amerikai Walmart is.
A Google-nak nem Kína az egyetlen ázsiai célpontja: a tech óriás nemrégiben a Go-Jek motorkerékpáros fuvarmegosztó szolgáltatást nyújtó indonéz cégbe is bevásárolta magát, és a Reuters értesülései szerint érdeklődik a Flipkart indiai internetes kereskedelmi cég iránt is. Utóbbi pletykákat nem kívánták kommentálni a Google-nál.
A kaliforniai tech cégnek korábban voltak furcsa befektetései is: 40 millió dollárt költöttek például szélmalmokra, aminek az ég világon semmi köze a cég főtevékenységéhez, de van saját főállású méhészük is. Beletoltak 1 millió dollárt egy Shweeb elnevezésű, emberi hajtással működő egysínű valamibe, aminek szintén nem sok értelmét látták az elemzők. Égettek már pénzt napelemeken és űrutazási terveken is.
A Google kibővítette Magyarországon a nemzetközi ingyenes képzési programját, amelyet szélesebb körben, bárki számára elérhetővé tesz – közölte június elején Boros Botond, a cég magyarországi marketing vezetője. Elindult a Grow with Google elnevezésű platform, amely a társaság által kínált összes képzési lehetőséget magában foglalja: az online és offline előadásokat, az ingyenesen elérhető eszközöket, továbbá digitális tartalmakat az önfejlesztéstől az üzleti növekedésig. A Google néhány napja azt is közölte, hogy 13 magyar projekt összesen 1,3 millió euró támogatást kapott a Google Digital News Initiative elnevezésű, a digitális újságírást támogató pályázatából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.