Ma már szinte minden fiatalnak van okostelefonja vagy hagyományos mobiltelefonja, de meglehetősen nagy szórást mutatnak a 19-29 évesek mobilkiadásai – áll a K&H ifjúsági indexében, amely többek között a fiatalok mobilozási szokásait térképezte fel.
A 19-29 évesek fejenként átlagosan 4800 forintos mobilszámlát hoznak össze havonta, de a korosztály idősebb tagjainál – a 25-29 éveseknél – már 5200 forintra rúg átlagosan az összeg. A fiatalok 18 százaléka letudja ezt a tételt havonta kevesebb, mint 2 ezer forintból, 23 százalékuk pedig 2-3 ezer forintot fordít erre. Mindezek mellett viszonylag jelentős, 13 százalékos a 10 ezer forint feletti összegért mobilozók aránya is.
A fiatalok többsége (59 százalék) egyedül fizeti mobilszámláját, a diákok körében ugyanakkor alacsonyabb, 41 százalékos ez az arány. Az országon belül vannak eltérések:
míg a Budapestet is magában foglaló központi régióban csak a fiatalok 47 százaléka állja saját magának a mobilköltségeket, vidéken több mint 64 százalékuk.
A fiatalok 41 százalékánál részben vagy teljesen valaki más fizeti a számlát: túlnyomó részt a szülők (70 százalék), míg 26 százalékban a házastárs, partner.
A kutatásból az is kiderül, hogy a mobiltelefon mellett a fiatalok 54 százalékának saját laptopja vagy notebookja is van, 39 százaléknak LCD- vagy plazmatévéje, 32 százalékuknak pedig asztali számítógépe. Az elektronikai eszközök közül az okosóra és az e-könyv-olvasó kevésbé népszerű: sajátja mindössze a fiatalok 13 és 6 százalékának van.
A kutatás szerint majdnem minden fiatalnak – 94 százalékuknak – van érintőképernyős okostelefonja. A K&H szerint a jövőben a fiatalok egyre nagyobb része használja majd a mobiltárcás fizetési megoldást. A pénzintézet tavaly vezette be a mobiltárcát, amelynek lényege, hogy a bankkártya fizikai jelenléte nélkül,
úgynevezett NFC funkcióval ellátott okostelefonnal is biztonságosan és gyorsan lehet vásárolni a kártyás terminálokkal ellátott üzletekben.
A K&H adatai szerint idén március végéig 152 530 alkalommal fizettek mobiltárcával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.