A Telenor a 2016. január és 2018. május közötti időszakot vizsgálta, hogy kiderüljön, a hálózatán bonyolított adatroaming-forgalom alapján mely országok a legkedveltebbek az ügyfelei körében – olvasható a cég sajtóközleményében.
A vizsgált időszak közepén, 2017 júliusában életbe lépett szabályozás megnyitotta a lehetőséget az EU-n belüli szabadabb adathasználatra is, azaz az EU-n belül alapesetben – néhány kivételtől eltekintve – a hazaival megegyező feltételekkel használhatóak a mobiltarifák. A roaming adatforgalmi eredmények alapján az emberek hamar alkalmazkodtak az EU-s szabadsághoz:
A vizsgált 29 hónapban a Telenor ügyfelei a következő országokban adatroamingoltak a legtöbbet:
A 2017-es évet vizsgálva az EU 27 országában havonta átlagosan 1 562 gigabájt adatot forgalmaztak a Telenor ügyfelei. A telekommunikációs cég közlése szerint elsősorban a nyaralási célpontként számon tartott Horvátországban a téli adatforgalom egészen alacsony, míg a nyári szezonban az EU szabályozást követően hatalmasat ugrott a roaming adathasználat az egy évvel korábbihoz képest.
Horvátország csupán a kiugró nyári forgalommal tudott a top 5 EU adatroaming-ország listájára kerülni. Forgalmazott adatmennyiségben Görögország ugyan elmarad Horvátországtól, de az adatforgalmi trend hasonlóan mutatja a szezonalitást. Az általánosan megugró roamingforgalom és a szezonalitás hatása egyszerre figyelhető meg az Olaszországban és Spanyolországban is.
Az 1-es roaming díjzónába tartoznak az EU országok, valamint Norvégia, Andorra, Gibraltár és Liechtenstein. Ezeket a területeket elhagyva 2-es, 3-as vagy 4-es díjzónát határoznak meg a szolgáltatók. Ebben a kategóriában szintén növekvő adathasználati trendek figyelhetőek meg, azonban itt a növekedés mértéke jócskán elmarad az 1-es díjzónában tapasztaltaktól.
1-es zónán kívüli top adatroaming országok:
A toplistán 5. helyen szereplő törökországi adatroaming-mennyiséget nem sokkal lemaradva Kína követi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.