A második negyedévben a globális okostelefon-forgalom közel három százalékkal, 350 millió készülékre csökkent. A Samsung 20 százalékos piaci részesedéssel megőrizte vezető pozícióját, az Apple azonban első alkalommal elveszítette második helyét. Az első öt helyezettből három továbbra is kínai vállalat.
Az idei második negyedévben a Samsung 71,5 millió okostelefont értékesített a Strategy Analytics kimutatása szerint, kevesebbet a 2017 második negyedévi 79,5 milliónál. Piaci részesedése ezzel párhuzamosan 20,4 százalékra csökkent 22,1 százalékról.
A Huawei 54,2 millió készüléket értékesített az idei második negyedévben a tavalyi 38,4 millió után, piaci részesedése pedig a második helyezésre jogosító 15,5 százalékra bővült 10,7 százalékról.
Az Apple 41,3 millió iPhone készüléket értékesített, kissé többet a tavalyi 41,0 milliónál. Piaci részesedése is növekedett ugyan, de a második helyezés megőrzéséhez nem elegendő mértékben, 11,8 százalékra 11,4 százalékról.
A negyedik helyen a kínai Xiaomi váltotta fel a szintén kínai OPPO vállalatot.
A Xiaomi az idén 9,1 százalékos részesedést ért el a tavalyi 6,4 százalék után, az OPPO részesedése pedig 8,6 százalékra emelkedett 8,2 százalékról, így az ötödik helyre esett vissza. A Xiaomi az idén 32 millió készüléket értékesített, míg tavaly 23,2 milliót, az OPPO pedig 30,2 millióra növelte eladásait 29,5 millióról.
Az összes többi okostelefon-gyártó vállalat együttesen 121,2 millió készüléket értékesített az idén a második negyedévben a tavalyi 148,8 millió után. Együttes piaci részesedésük 34,6 százalékra zsugorodott 41,3 százalékról.
A teljes piaci forgalom az idén 350,4 millió készülék volt, 2,8 százalékkal kisebb a 2017 második negyedévi 360,4 milliónál, ami 5,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.