A harmadik negyedévben 358,3 millió okostelefont értékesítettek a gyártók az IDC előzetes adatai szerint, ez 0,8 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. Bár a növekedés minimális, mégis fontos üzenet lehet az iparág számára, ugyanis az elmúlt hét negyedév folyamatos csökkenése tört meg a július–szeptemberi eredményeknek köszönhetően.
„Az, hogy a szektor a makrogazdasági kihívások ellenére ismét növekedési pályára állt, az ellenálló képességét és a mobiltelefonok iránti folyamatos igényt mutatja. A verseny egészen elképesztő. A Huawei továbbra is hatalmas üzleteket köt Kínában, az Apple sokak várakozásai ellenére erős eredményeket hozott az érett piacokon. Ami pedig talán a legfontosabb: most fordult elő első alkalommal, hogy az öt legnagyobb gyártó együttes piaci részesedése meghaladta a 70 százalékot. Az iparág és a meghatározó szereplők köre ugyan még mindig változik, de látszik, hogy erősen konszolidálódik a piac” – mondta Ryan Reith, az IDC Worldwide Mobile Device Trackers programjának alelnöke.
A feltörekvő piacok közül látványos fejlődést lehetett tapasztalni Indiában, ahol a harmadik negyedévben 46,6 millió okostelefont adtak el, ez 9,3 százalékos éves szintű növekedés. Kínában tovább erősödött a helyi márkák szerepe, és a globális trendekhez hasonlóan ott is nőtt a legnagyobb piaci szereplők összesített piaci részesedése. A távol-keleti országban a gyártók értékesítésének felfutását az is segítette, hogy sok e-kereskedő már a harmadik negyedévben megkezdte a készletek felhalmozását a november 11-i szinglik napja akcióra, ami végül hatalmas rekordot hozott.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.