Három év alatt ötödével nőtt a mobilalkalmazásokra szánt napi idő a Data.ai (korábban App Annie) legújabb elemzése szerint. A társaság adatai alapján 2019 első három hónapja és 2022 első negyedéve között a vizsgált piacokon 20 százalékkal bővült az applikációkkal töltött átlagos idő. A kutatócég elemzése szerint azonban további fejlődésre lehet számítani ebben a mutatóban, ahogy az élet egyre több területén kezdenek támaszkodni a mobilalkalmazásokra az emberek.
Az elemzés szerint négy olyan piac volt az első negyedévben, ahol az öt órát is meghaladta a naponta átlagosan az appokkal töltött idő. A listavezető Indonézia, ahol az elmúlt három évben 25 százalékos növekedést mért a Data.ai az alkalmazásokra szánt időt tekintve, már 5,7 órát fordítanak erre a tevékenységre az ott élő. A jelentés szerint egyébként Brazíliában, Dél-Koreában és Mexikóban fordítanak öt órát vagy annál többet az appokra az ott élők, ugyanakkor ezekben az országokban viszonylag már lassabban nő a mobilozásra szánt idő, Dél-Koreában például 3 év alatt mindössze 10 százalékos volt a növekedés. Oroszországban és Ausztráliában is 35-35 százalékkal nőtt 2019 első negyedéve és 2022 első három hónapja között az appokra szánt idő, míg Kanadában 30 százalékos ennek mértéke. Érdekesség, hogy a vizsgált piacok közül az egyetlen volt, ahol az elmúlt három év csökkenést hozott a mobilalkalmazások használatában, Kínában 10 százalékkal kevesebb időt töltöttek az appokkal a felhasználók 2022 elején, mint 2019-ben.
Az idei első negyedévben az Instagram volt a legtöbbször letöltött applikáció a Data.ai által vizsgált piacokon, megelőzve a TikTokot és a Facebookot. A negyedik legnépszerűbb alkalmazás a WhatsApp Messenger volt, míg az ötödik helyre a Snapchat került.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.