A szolgáltatás előkészítése nem néhány hétig vagy hónapig tartott, hanem többéves műszaki fejlesztés előzte meg, azaz a saját stratégiai céljaink mentén indítottuk el, és nem feltétlenül a pillanatnyi piaci mozgáshoz igazodunk – felelte a Világgazdaságnak Mészáros Attila, a Yettel vállalati kommunikációs igazgatója, akit arról kérdeztünk, van-e bármiféle összefüggés a Yettel TV indulása és a Vodafone felvásárlása, azaz a várható piaci átrendeződés között.
A cég a Telekommal és a Vodafone-nal ellentétben csupán mobilszolgáltatóként versenyez az ügyfelekért, ám vezetői többször hangsúlyozták, hogy szerintük ez a technológia számos ponton ki tudja váltani a hagyományos, vezetékes megoldásokat – a Yettel TV indulásával pedig immár teljes körű otthoni ajánlatot kínál az előfizetőknek, amire eddig nem volt képes.
A Yettel Magyarországnál a 2021-ben indult több tízmilliárd forintos hálózatmodernizációs folyamat most nagyságrendileg a felénél tart, összességében több mint négyezer bázisállomást újítanak fel olyan mértékben, hogy a projekt végére nem lesz egy olyan csavar sem a hálózatban, ami előtte benne volt. Nem mellesleg a beruházás az 5G fokozatos elterjedése mellett a lakosságra vetített 99 százalék fölötti országos lefedettséggel rendelkező 4G-hálózat kapacitását is a korábbi 2-3-szorosára növeli.
A legutóbbi frekvenciatenderen a cseh székhelyű PPF Telecom Grouphoz tartozó távközlési vállalat hozta el a legnagyobb sávszélességet az 5G szempontjából legelőnyösebb 3600MHz-es frekvenciából, az evolúció következő lépése pedig az erre épülő fejlesztés után a tévészolgáltatás, hiszen hiába a frekvencia és a hálózatfejlesztés, ha nincs megfelelően széles szolgáltatás a lánc végén.
A Yettel TV indulása mérföldkő számunkra, hiszen megmutatja, hogy amiben hiszünk, amilyen irányba indultunk, az a gyakorlatban is működik a mobiltechnológiával. Természetesen üzleti szempontból is fontos a tévészolgáltatás, mert így előfizetőink egyetlen helyről tudják megkapni az otthoni szolgáltatásokat
– mondta Mészáros Attila. Hozzátette: tisztában voltak azzal, hogy már a vezeték nélküli otthoni internet hirdetésekor el kellett végezniük edukációs feladatokat, hiszen sokak fejében az élt, hogy az erős és stabil internet csak kábelen keresztül érkezhet.
A szakértő arra a kérdésünkre, hogy hány új előfizetőt remélnek a Yettel TV-től, azt felelte, szélesebb perspektívában gondolkoznak, és arra fókuszálnak, hogy minél bővebb szolgáltatásportfóliót tudjanak kínálni magas minőségű ügyfélélménnyel. Kiemelte, a Yettel TV előnye, hogy rendkívül gyorsan igénybe vehető, hiszen – leegyszerűsítve – az érdeklődő elmegy az üzletbe, megkapja a hozzáférést, és okoseszközén már válogathat is a csatornák között; hazaviheti a TV Boxot, összeköti a tévékészülékkel, és már megy is rajta az adás. Mészáros Attila szerint
a mobiltechnológiára egyébként is jellemző gyorsaság és rugalmasság itt is megjelenik,
költözés esetén nem kell napokat, heteket várni, a TV Boxot magával viszi az ember, és ha rendelkezik Yettel számlás előfizetéssel vagy új otthonába tovább viszi az OtthonNetet, azonnal élvezheti a szolgáltatást is.
A cég tv-szolgáltatása a lineáris televíziót és a streaminget ötvözi, például több csatorna esetében az egy hétig visszanézhető vagy 30 napra a felhőbe elmenthető adásokkal. A Yettel TV jelenleg tesztidőszak alatt működik – az androidos televíziókra például még nem készült el az applikáció, valamikor tavasszal érkezik –, Mészáros Attila viszont állítja, büszkék arra, hogy milyen jó készültségi állapotban és minőségben tudták bevezetni a terméküket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.